Infogar bilder!

Golvet i hallen och golvet i köket diffar väldigt. Samt i alla andra rum. Lägenhet på 75 kvm byggt på 60 talet.

Fanns ett dörrkarm som jag tog bort. Tröskeln satt tyvärr fast i golvet, mellan köket och hallen, så när den rök blev det ett mellanrum på ca 5cm. Hallgolvet är 7mm högre än i köket. Sen fortsätter golvet slutta mer och mer i köket, ca 1,5 cm. Vilket kanske inte gör något. Men hur gör jag vid tröskeln, vill INTE sätta dit en ny.

Är flytspackel ända alternativet? HJÄLP!!

• Golvet mellan kök och hall med synligt mellanrum efter borttagen tröskel. Verktyg och byggmaterial syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenpass och måttband används för att mäta nivåskillnaden mellan kök och hall.
    Skapa konto
  • IMG_9415.jpeg
    Skapa konto
  • Mätskillnad mellan hall- och köksgolv, visar en nivåskillnad på cirka 7 mm utan tröskel. Röd linjal används för att illustrera höjdskillnaden.
    Skapa konto
Varför inte flytspackel?

Vi hade väldigt ojämnt golv under plastmattan i köket i vårt förra hus och spacklade det jämnt innan vi la trägolv. Nu går jag lös i källaren med hur mycket spackel som helst och det blir riktigt plant.

J jhall skrev:
Varför inte flytspackel?

Vi hade väldigt ojämnt golv under plastmattan i köket i vårt förra hus och spacklade det jämnt innan vi la trägolv. Nu går jag lös i källaren med hur mycket spackel som helst och det blir riktigt plant.
Flytspacklar ni hela golven eller bara där det är ojämnt? Hur mycket kostade det er? Tack för svar:)

E elax1212 skrev:
Flytspacklar ni hela golven eller bara där det är ojämnt? Hur mycket kostade det er? Tack för svar:)
Jag byggde upp golvet med EPS-cement så jag var tvungen att flytspackla hela. Körde med Finja 265 från Hornback för 135kr säcken. Har gjort av med 80 säck på ett ungefär och det har gått bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.