Byggahus.se
Tjena!

Jag ska göra om mitt kök här hemma, bänkskivan blir svart och luckor kritvita men sen så har jag grundat på vilken färg jag ska ha på vitvarorna, svart eller rostfritt? Hur är dagens svarta vitvaror, blir det en massa fingeravtryck? Vad hade ni kört på? Märket blir Siemens.

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
Svart. Väntar själv på att våra vitvaror i alu snart ger upp så det blir mer ok att byta. Haft svarta tidigare (Gorenje) och visst syns avtryck och smuts men så mycket snyggare, framför allt i ett kök som går i vitt och svart.
Lite extra torkning överväger.

S
Vitt kök med rostfria vitvaror är alltid en vinnande kombo.

Vita vitvaror. Syns minst när du har vita luckor.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Har också vitt kök med svart bänkskiva i vårat nyrenoverade kök, vi har lite blandade färgsättning på vitvaror, vit kyl/frys, vit/svart ugn, rostfri/svart micro, svart spis, tycker det blev skitbra :) man kan alltså blanda lite i mitt tycke!:)

Edit, kan bidra med en bild på hur det såg ut när jag precis installerat ugn/micro .
IMG_0639.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Tack för alla svar, jag har varit mest intresserad av svarta vitvaror men har i baktanken att det blir väldigt mycket polerande på kyl/frys, svåra val här i livet :)

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
Svart kyl och frys hade jag nog inte valt, eller iallafall tänkt ett antal gånger, och då tycker jag svart är väldigt snyggt,

Nu var ju TS fråga om svart eller rostfritt.
Där vidhåller jag att svart är det snyggaste valet, men ur ren städ synpunkt är vitt enklast att hålla snyggt. Men jag röstar för svarta. Rostfrit Nej!

SysterNett SysterNett skrev:
Vita vitvaror. Syns minst när du har vita luckor.
Instämmer till fullo. Allt annat ser konstlat ut!

Men snyggast med svart!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.