Hej!
Håller på att färdigställa ett uterummet, 25-30 m².
Förlängd vår, höst med Willab fönsterpartier u-värde 1,6.
Blev gjuten platta med nedlagda Uponor 20x2 WB PE-PEX Q&E rör.
Nu till val golv och golvvärmesystem och då behov Era råd &tips.
Fått tips på bl.a. LK värmeväxlarpaket -10.
http://www.lksystems.se/sv/LK-Systems-Sverige1/Produktkatalog/LK-Golvvarme/Vaxlarpaket/77746682.aspx
Detta för två olika kretsar och slippa blanda glykol i husets krets.
Sen även Värmebaronens MP4 mini-elpanna.
http://www.varmebaronen.se/mp4-mini-elpanna/
Vad rekommenderar Ni?
Även golvvalet är inte huggit i sten.
Klinkers, matta eller annat?
Oerhört tacksam för Era råd!
Med vänlig hälsning
Pa
Håller på att färdigställa ett uterummet, 25-30 m².
Förlängd vår, höst med Willab fönsterpartier u-värde 1,6.
Blev gjuten platta med nedlagda Uponor 20x2 WB PE-PEX Q&E rör.
Nu till val golv och golvvärmesystem och då behov Era råd &tips.
Fått tips på bl.a. LK värmeväxlarpaket -10.
http://www.lksystems.se/sv/LK-Systems-Sverige1/Produktkatalog/LK-Golvvarme/Vaxlarpaket/77746682.aspx
Detta för två olika kretsar och slippa blanda glykol i husets krets.
Sen även Värmebaronens MP4 mini-elpanna.
http://www.varmebaronen.se/mp4-mini-elpanna/
Vad rekommenderar Ni?
Även golvvalet är inte huggit i sten.
Klinkers, matta eller annat?
Oerhört tacksam för Era råd!
Med vänlig hälsning
Pa
Kan inte kostnadsbilden för pellets, men antar att den är en bra bit lägre än direktel? Då skulle jag gå på VVX-lösningen om jag ville kallställa uterummet. Själv vinterisolerade jag "uterummet" och håller ca 13 grader i det under vintern. Kostar inte speciellt mycket. Eftersom du loggar mycket osv, så kanske du kunde fixa styrning så att golvvärmeslingans temperatur aldrig gick under 5 grader i returtemp eller liknande? Då skulle du slippa VVX och glykol helt. Men jag har ju ett litet annat klimat här än vad du har kanske, så jag kanske har en skev bild på vad kostnaden skulle vara för att hålla plattan frostfri.
Klicka här för att svara

