Hej Någon som har någon aning om biltemas Vertikalskärare är ok.
Den har ju ett bra pris.

R
fresve skrev:
Uppsamlare känns för mig helt främmande, det är ju Mängder med mossa/gräs mm som man får upp, en uppsamlare skulle bli full på 2 meter...
Ja, och det är därför man använder uppsamlare. Med vertikalskärare får man mer gräs och mindre ogräs i gräsmattan. Vill man inte detta, så är vertikalskärare helt fel produkt.

Även om man inte har ogräs måste man ändå ha uppsamlare. Annars fylls skårorna igen med gräs/gräsprodukter efter vertikalskärningen, vilket inte är bra. Skårorna ska bli fyllda med exempelvis gräsfrön istället.

Rottan skrev:
Hej Någon som har någon aning om biltemas Vertikalskärare är ok. Den har ju ett bra pris.
Man får oftast vad man betalar för :(

För tips om gräsmattor kan jag rekommendera Olle Bergs hemsida; http://www.olleberg.nu/06/Hem.html

Bumpar en gammal tråd; Min gamla Stiga lade av och nu lånade jag en billig vertikalskärare från Jula, men den gick ju alldeles för fort i varvtal. Den fräste gräsmattan mer än vad den vertikalskar och minsta lilla sten sköt den som en katapult rätt ut genom plastskyddet baktill. Rentav så den sköt hål på skyddet med en liten sten som slungades rätt mot mina smalben. Fick hämta skyddsglasögon, helt livsfarlig apparat.

Jag får köpa en ny, men önskar alltså tips på en maskin som inte sprutar ut sten som en kulspruta baktill utan som skär gräsmattan i lugn och ro, helst elektrisk mackapär.

Ser nu att denna tråd borde ha legat under forumdelen trädgårdsmaskiner istället.

Kungen av kungsan är ju Eliet. Men smakar det så kostar det ..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.