734 läst ·
3 svar
734 läst
3 svar
Val av märke för krattor och annat kompatibelt
Snart är min sista kratta på dekis och vi behöver införskaffa lövräfsa, någon grövre räfsa och ev andra redskap med skaft osv och ser flera olika märken som har just sina kompatibla system. Finns det något särskilt märke att rekommendera, eller framförallt att inte rekommendera? Märken jag kikat på: Gardena, Fiskars, Wolf-Garden.
Det bästa systemet är ordentliga verktyg i stål med ett utbytbara träskaft. Fiskars Classic är ok men jag är lite besviken på kvaliteten. Kent & Stowe ser riktigt bra ut, skulle satsat på dem idag.
Roligare att köpa något riktigt bra direkt istället för att ha en kass pryl i några år för att sedan behöva köpa den dyra ändå
Roligare att köpa något riktigt bra direkt istället för att ha en kass pryl i några år för att sedan behöva köpa den dyra ändå
Jo jag håller helt med. Plasträfsorna som säljs nu håller ju knappt för lite provtryck mot marken i butik...S Staffan-N skrev:Det bästa systemet är ordentliga verktyg i stål med ett utbytbara träskaft. Fiskars Classic är ok men jag är lite besviken på kvaliteten. Kent & Stowe ser riktigt bra ut, skulle satsat på dem idag.
Roligare att köpa något riktigt bra direkt istället för att ha en kass pryl i några år för att sedan behöva köpa den dyra ändå![]()
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
När Jörgen valde solcellstak försvann varumärket – men inte effekten
Artikelkommentarer -
Välja verktygsmärke för motorsåg, etc
Verktyg & Maskiner -
Val av färg för fönster. Vilket märke, och kan man testa existerande?
Fönster & Dörrar -
Inbyggnads Kyl/Frys - Vad välja för märke?
Vitvaror -
Tips på kvalitetsmärke för EL"skåp"
El