1 950 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Val av luftvärmepump
Håller på och tittar på luftvärmepump. Är i valet och kvalet mellan Panasonic och en ombyggd modell av Panasonic som Allvärmeteknik säljer. Allvärmetekniks modell kostar ca 15 kkr mer än Pansonic orginal. En av skillnaderna är att de byggt om den så att man inte behöver värmeslinga i botten på utenheten.
Frågan är om det kan vara värt de extra pengarna för att få den "upphottade" modellen från Allvärmeteknik?
Någon som har erfarenhet av någon av modellerna. Kan tillägga att det är deras Dou modeller som jag tittat på.
/Pär B
Frågan är om det kan vara värt de extra pengarna för att få den "upphottade" modellen från Allvärmeteknik?
Någon som har erfarenhet av någon av modellerna. Kan tillägga att det är deras Dou modeller som jag tittat på.
/Pär B
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Jag kan bara säga positiva saker om Panasonic. 
Själv har jag en Panasonic Inverter som tuffat och gått ända sedan 1990 utan några större problem.
Den har en värmeslinga i botten, och den har behövts.
Utan slingan isar det igen relativt fort vid ett antal minusgrader. (Jag märkte det när slingan la av en gång)
Frågan är vad de gjort som gör att Du slipper värmeslingan ??
Själv har jag en Panasonic Inverter som tuffat och gått ända sedan 1990 utan några större problem.
Den har en värmeslinga i botten, och den har behövts.
Utan slingan isar det igen relativt fort vid ett antal minusgrader. (Jag märkte det när slingan la av en gång)
Frågan är vad de gjort som gör att Du slipper värmeslingan ??
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
mitsubichi ...skitnamn men gör grejta luft-luftpumpar :-/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden