1 773 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Val av hustillverkare
Medlem
· Stockholm
· 2 inlägg
Hej! Jag vet att många svenska husleverantörarna köper hus och fönster från baltiska länder..nu ska jag bygga hus och beställde från Estland hus 170 kvm med garage 58kvm-ca 1 mln sek. Separat ska jag beställa betongplatta, vvs, elektriker, kran och värmepump.. snickeri och målning - ska jag fixa själv. Med separat arbete du kan spara 2 mln minst, om du vill bygga eget projekt.
Hur gör du med stomresningen? Vilken firma har du gått igenom? Vad blir priset för själva huset inkl stomresningen mm förutom det du ska göra själv?V Volha Kalasouskaya skrev:Hej! Jag vet att många svenska husleverantörarna köper hus och fönster från baltiska länder..nu ska jag bygga hus och beställde från Estland hus 170 kvm med garage 58kvm-ca 1 mln sek. Separat ska jag beställa betongplatta, vvs, elektriker, kran och värmepump.. snickeri och målning - ska jag fixa själv. Med separat arbete du kan spara 2 mln minst, om du vill bygga eget projekt.
Medlem
· Stockholm
· 2 inlägg
stomresningen-det blir max 10 dagar inkl garage- huset ca 6 dagar*2-3 person max+kran 3-4 dagar- ca 350*-400 t sek.
2 badrum- ca 160 t sek. inkl kakel-det göra jag själv.-2 veckor *1 person
arkitekt-bygglov-35-40 t sek
betongplatta ca 400-500 t sek
el+vvs+ beror på hur många ljuspunkter du vill ha- ca 500 sek*1 tim+material
värmepump/bergvärme ca 200 t sek
spackling, slipning, målning 3 gånger- 1000sek/kvm på golvet-inklusiv material teknos/flugger färg/ snickeriarbete- 420 sek per tim- det är mitt pris excl moms -företag aglo bygg.
spackling, slipning, målning 3 gånger- 1000sek/kvm på golvet-inklusiv material teknos/flugger färg/ snickeriarbete- 420 sek per tim- det är mitt pris excl moms -företag aglo bygg.
Tack så mycket för ditt informativa svar! Får fundera hur man kan lösa allt.V Volha Kalasouskaya skrev:stomresningen-det blir max 10 dagar inkl garage- huset ca 6 dagar*2-3 person max+kran 3-4 dagar- ca 350*-400 t sek.
Klicka här för att svara