2 303 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Val av hustillverkare fritidshus
Medlem
· Västra götaland
· 32 inlägg
Hej
Har tänkt bygga ett fritidshus och nu är det ju dags att välja hustillverkare, Vi står väl lite mellan Vårgårdahus Haverdal, Hudikhus Agö 27:87 och Varbergshus Mölle i nuläget men är öppna för fler förslag. Någon som har byggt med någon de här tillverkarna och kan rekommendera dem. I Hudikhus ingår ju inte kök och badrum. Men man kan få totalentreprenad hos dem till skillnad ifrån de andra två.
Har tänkt bygga ett fritidshus och nu är det ju dags att välja hustillverkare, Vi står väl lite mellan Vårgårdahus Haverdal, Hudikhus Agö 27:87 och Varbergshus Mölle i nuläget men är öppna för fler förslag. Någon som har byggt med någon de här tillverkarna och kan rekommendera dem. I Hudikhus ingår ju inte kök och badrum. Men man kan få totalentreprenad hos dem till skillnad ifrån de andra två.
Medlem
· Västra götaland
· 32 inlägg
Hej! Vi byggde med JB-villan 2015. Kan inte hålla med om att de var jättebra, många problem på vägen. Allt funkar bra tills man har en annan åsikt och klagar på något. Elektrikerna var under all kritik och fruktansvärt otrevliga! Lyckligtvis hade vi en fantastisk snickare som löste saker smidigt. Än idag har JB-villan ej åtgärdat de flesta av de fel som påpekades på tvåårsbesiktningen, trots flera påpekanden från vår sida. Vet inte om någon annan hustillverkare är bättre, men att påstå att vårt husbygge var smidigt vore direkt felaktigt.
Medlem
· Västra götaland
· 32 inlägg
Jag mailade dem men inget svar på två veckor ifrån säljaren i Trollhättan. Vi är lite inne på bygga Lösvirke nu med Varbergshus. Men då måste man ju rodda allt själv. Men skall kolla upp dem närmare när helgerna är över.D Dener2 skrev:Hej! Vi byggde med JB-villan 2015. Kan inte hålla med om att de var jättebra, många problem på vägen. Allt funkar bra tills man har en annan åsikt och klagar på något. Elektrikerna var under all kritik och fruktansvärt otrevliga! Lyckligtvis hade vi en fantastisk snickare som löste saker smidigt. Än idag har JB-villan ej åtgärdat de flesta av de fel som påpekades på tvåårsbesiktningen, trots flera påpekanden från vår sida. Vet inte om någon annan hustillverkare är bättre, men att påstå att vårt husbygge var smidigt vore direkt felaktigt.
Klicka här för att svara