Ett dåligt hålsåg-set blir man bara ledsen av när såghållaren går sönder innan första hålet är klart och hela kitet blir oanvändbart. Som julas, t.ex. Gjutgodset av sämsta sort gå sönder när man skruvar fast centrumborren. Fasta dosfräsar håller och är bra till mycket. Om man brukar göra såna hål.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Rickard.
mexitegel mexitegel skrev:
Nu snackar vi! Ordinarie pris 15.500 plus moms 😂.

Hmm, glapp ja. Det gör ju även mina pro-fit. Inte så noga där - men för tänkt användningsområde nog så viktigt att ha med 👍
Det var så bra kampanj att det inte ens var värt kolla på dom mindre setten 😉
Jag har inte den jag länkade utan kom över en mindre komplett variant med ett par slutkörda för ett väldigt överkomligt pris. Frågan är om det ändå inte är mer prisvärt att köpa hållaren och sågarna man verkligen ska använda löst..

Jag använder min ganska ofta till plåt och metall och det är framförallt då det är riktigt drygt om sågen inte sitter hårt. Sågen vobblar runt och snittet blir dubbelt så brett vilket sliter dubbelt så mycket och tar dubbelt så lång tid... typ.
En lös såg lämnar också fulare hål då sågen nöter på ytan större än vad hålet blir med det är nog inget problem jag stött på i mitt hobbyanvändande.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Plåt och metall tror jag inte jag kommer använda dem till. Det är liter samma sak med Jula-sågarna - de är inte helt centrerade vilket ger ett sämre snitt.

Kanske bättre att köpa löst som du säger och så fixa en schysst L-boxx 😊

mexitegel mexitegel skrev:
Men va f-n! 😂

Meningen med den här tråden var ju att ni skulle dissa mina hålsågar och föreslå något rejält dyrt. Så går det alltid till här.

Men nä, nu visar det sig att i alla har en likadan och ingen är riktigt nöjd men stretar på. Vad är det som händer?? 😂😂😂
Vaaaa ?? 🤣🤣👍🏻

• IMG_3399.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Tjrex och 1 till
  • Laddar…
A Aeroabuser skrev:
Vaaaa ?? 🤣🤣👍🏻

Det var droppen! 😂
IMG_1115.png
Skapa konto

• Gilla
Stefan Bengtsson och 2 till
  • Laddar…
Denna tråd var ju bara för bra. Jag har också den gråa hålsågslådan😆..men den ligger i sommarstugan nu. Gick över på en bosch-sats i lboxx Screenshot_20260530_194233_Chrome.jpg
Skapa konto

Denna, men har fyllt lådan med fler storlekar så den är överfull😅. Saker jag uppskattar:
1. Alla hålsågar på ett ställe, skyddat och lätt att ta med.
2. Quick conect, snabbbyte mellan olika storlekar och lätt att få ut borrkärnan.
3. Lätt att ha 2 olika grunda styrborrar för att minska risken att skada när man tar hål för eldosor.
4. Villhövde en så nu pryder den samlingen🙌
5. Köp!

• Gilla
Aeroabuser och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.