Bor i Skåne nära havet ska byta fönster, dörr och altandörr i hus från 1970

Vad ska jag välja Elitfönster, Svenska Fönster, Nordiska Fönster eller någon annan leverantör?

A
För mig är Elitfönster det självklara valet speciellt om du tar med aluminium utsida..

• Gilla
Joak
  • Laddar…
MrJay
Rejäl skrev:
För mig är Elitfönster det självklara valet speciellt om du tar med aluminium utsida..
Skulle vilja påstå att Schüco är världsledande när det gäller aluminium. Är det träkonstruktion så är det vilket som, Svenska fönstet och Elitfönster är typ samma klass.

A
MrJay MrJay skrev:
Skulle vilja påstå att Schüco är världsledande när det gäller aluminium. Är det träkonstruktion så är det vilket som, Svenska fönstet och Elitfönster är typ samma klass.
Om du läser mitt inlägg så ser du klädd utsida, alltså träfönster som har aluminiumutsida..
Det du pratar om är helaluminium..

MrJay
Rejäl skrev:
Om du läser mitt inlägg så ser du klädd utsida, alltså träfönster som har aluminiumutsida..
Det du pratar om är helaluminium..
Helt rätt. För träfönster beklädda med aluminium kommer allra flesta att rekommendera Elitfönster, personligen hade jag också tittat på Ekstrands om du är ute efter premium.

Jobbade med montage av Elitfönster.
Personligen skulle jag aldrig välja de.

Finns lika bra om inte bättre fönster av andra märken på marknaden för halva priset.
Har tyvärr ingen personlig erfarenhet av andra märken.

T tyomka skrev:
Jobbade med montage av Elitfönster.
Personligen skulle jag aldrig välja de.

Finns lika bra om inte bättre fönster av andra märken på marknaden för halva priset.
Har tyvärr ingen personlig erfarenhet av andra märken.
Varför skulle du inte välja dem?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.