Alla våra dörrar på nedre plan är målade i två olika ljusgrå färger (speglar). Nu när alla rummen även är tapetserade och det är dags att sätta dit lister så inser jag att jag inte tänkt till ordentligt. Bör även dörrfoder vara grå? Och i så fall skall även golvlisterna vara grå?
Och då även grå fönster och fönsterfoder?  
Skulle kanske ha målat dörrarna vita...  :(
 
Jag tycker inte alls att dörrar och dörrfoder behöver ha samma färg, tvärtom. Men det kanske blir snyggt med samma färg på lister och dörrfoder, även om inte det heller är nödvändigt. Det beror ju på tapeterna också.

Har också sådana funderingar, även om vi inte har kommit så långt.

/EB
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.