16 134 läst ·
22 svar
16k läst
22 svar
Val av dyckertpistol?
Batteridrivna modeller på marknad fungerar så att de endera spänner en fjäder eller pumpar upp ett lufttryck mellan avfyrningarna och det kräver inte särskilt mycket energi. Fjädern/luften levererar sen den höga momentana effekten.F Finndjävel skrev:
Total bullshit! I also use construction battery nailers. 5A battery is enough for several hundred 90mm nails. And those for strips work on 1.5 to 2.5 A batteries. What is the topic of the thread: I stopped using Dewalt after the first day due to large traces. Pneumatic Biltema very good, but do not be tempted by the universal one for staples and nails!F Finndjävel skrev:
Jorå, Bosch har en 16G.HogeN skrev:
naken dewalt dcn660 ingen slang är ett nöje men dom kräver 20 graders dyckerts.
och äger ni 4-5Ah så räcker det med ett batteri kan jag nästan vara övertygad om så blir inte så mycket laddningar (använder själv den modelen)
tror inte blåbosch har någon spik/dyckert
överlever med slang så är basso,hitachi
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gnh-18v-64-m-0601481000
Ska väl komma en 18G också om jag inte minns fel.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Ok, det låter rimligare om det fungerar så. Att ta så mycket energi ur batteriet på en gång som en dyckertpistol kräver skulle få batteriet att ta mycket skada.nanowire skrev:
Hållbarheten blir förstås inget vidare med en sån konstruktion, tror inte den överlever hundratusentals spik som en vanlig billig tryckluftspicka gör.
Redigerat:
Du får räkna in livslängd på kompressor och slangar också för en rättvisande jämförelse. Dessa är minst lika stora felkällor själva pickan (enligt min erfarenhet då).F Finndjävel skrev:Ok, det låter rimligare om det fungerar så. Att ta så mycket energi ur batteriet på en gång som en dyckertpistol kräver skulle få batteriet att ta mycket skada.
Hållbarheten blir förstås inget vidare med en sån konstruktion, tror inte den överlever hundratusentals spik som en vanlig billig tryckluftspicka gör.
660 är ju lite mer av en spikpistol, än en dyckertpistol. 680 I dyckert eller 681 U klammer är bättre lämpade för lister, men det beror ju helt på om det är gips eller betong listerna ska upp på.Music Man skrev:
För att bara sätta lister i ett par rum, skulle jag råda er att hyra de istället och då kan ni kika och testa hur de fungerar, innan ni köper en.
Jag har för mig det var postat här, Bosch 18V Nyheter, med länk. Men jag hittar inte igen det tyvärr.J JAPLH skrev:
Vill minnas jag läste det på tyska Bosch forumet (Boschs egna).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden