Någon som vet var och om man kan hyra en vakuumpump till att suga ut luft ur en kyl slinga...
Helst i Stockholms området.
 
Kylfirmor har vakuumpumpar....
 
Mmm, det var just det ...
Har fått till svar att jag ska vända mig till de som sålt pumpen till mig.(Köpt långt bort). :-*

Andra svar e tex att kylkillen måste ta ansvar för hela installationen även om han bara vaccumsuger... ??? ???

Det här är ju ingen raket vetenskap så jag fattar inte att dom inte ställer upp. (lättförtjänta pengar).

Ska fn i mig köpa en egen pump å sen hyra ut den till andra behövand... :-* :-*
 
kango, visst är det irreterande att man inte får göra det själv? (lagbrott).

Hade du varit i norge så är det fritt fram att vakumpumpa.

Ska själv jaga en kylmontör för att få min inkopplad.
 
Fick hjälp av CN-Kylservice, inget tjafs där inte.
Killen vaccumsög, kollade läkage och gjorde en funktionskontroll.

Kan varmt rekomendera detta företag om man bor i stockholm.
 
Tja vakuumsuga får du utan att det är ett lagbrott, blir lagbrott förstan när du öppnar kranarna på utedelen och släpper "loss" freonen i systemet.
Kan vara värt kronorna att få en bra kylkille att kolla installationen (läcksöka med mera), läckage leder till att maskinen inte funkar med en del onödiga kostnader som följd (läcksökning/vakuunmmsugning/freon).
 
Kylkille blev det och han gjorde sina pumptrick.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.