Hej jag har en fönsterutbyggnad med två markiser. Det är ca 20 graders vinkel mellan dessa markiser varav på en markisen finns en motor. Denna markis/motor förbinds med en vajer/kardan med den andra markisen. Denna vajer/kardan har gått sönder, är helt enkelt trasig. Markis arrangemanget är troligen ca 15 till 20 år gammalt. Allt fungerar perfekt förutom denna vajer/kardan som nu helt enkelt gått av.
Var kan jag hitta en dylik tingest? Jag skulle uppskatta om någon vänlig kamrat kan ge mig vägledning i detta
Var kan jag hitta en dylik tingest? Jag skulle uppskatta om någon vänlig kamrat kan ge mig vägledning i detta
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej och tack för svar, jag har varken fabrikat eller modell men jag bifogar bilder. Denna vajer/kardan har kvadratiska anslutningar som "ändar". Längden är ca 15 cm och kopplar ihop två markiser satta på ett burspråk enl bilderR rävlyan skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag håller med men faktum är att konstruktionen har hållit i mer än nio år. Jag ser fram mot mer info från Dig.R rävlyan skrev:
Logga in
Skapa konto
Det är ngn form av vajer som är mkt vridstyv. Min bedömning är helt enkelt materialutmattning. Jag skickar en ny bild. På bilden ser Du att kardeler har gått av. Grejen är att allt har fungerat perfekt fram tills nu.
Visa bilaga 288887
Är väl antagligen en flexwire,
http://produkter.lunex.se/shop/fonstermarkis/289.html
http://produkter.lunex.se/shop/fonstermarkis/289.html
Ta med bilderna in till en som jobbar med markiser och säg att du behöver en ny seriekoppling/sammankoppling till dina markiser så kan han säkert hjälpa dig.
Är det en sammankoppling med polhemsknut eller inte?
Är det en sammankoppling med polhemsknut eller inte?
1 123abc skrev:
Det är en vajer möjligen en flexwire1 123abc skrev:
Klicka här för att svara