Hej,
Jag är sugen på ett väggväxthus av liten modell från någon av varuhusen men har en fundering kring hur jag ska lösa det med husets sockel som sticker ut 3-4cm från resten av väggen från marknivå till ca 60 cm höjd över marken. Putsad, slät fasad. Inget problem att fästa distanser av trä runt om, men 1. det blir inte snyggt, 2. hur ska vattnet i så fall rinna av distans-brädan i ovan/bakkant?
Någon som har bra idéer? Vill helst inte heller spåra upp i sockeln..
Jag är sugen på ett väggväxthus av liten modell från någon av varuhusen men har en fundering kring hur jag ska lösa det med husets sockel som sticker ut 3-4cm från resten av väggen från marknivå till ca 60 cm höjd över marken. Putsad, slät fasad. Inget problem att fästa distanser av trä runt om, men 1. det blir inte snyggt, 2. hur ska vattnet i så fall rinna av distans-brädan i ovan/bakkant?
Någon som har bra idéer? Vill helst inte heller spåra upp i sockeln..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så länge det inte är Sten, utan bara allltså utstockad puts så skulle iallafall jag såga spår med spårfräs och alltså försänka. Det går ju att återställa ganska enkelt och du kommer ändå ha massa skruv/borrhåll och kanske lim/fogmassa på fasaden den dan du eventuellt tar bort växthuset.RobGum skrev:
Har precis monterat ett vägg-växthus mot putsfasad och putsen är ju sällan helt jämn heller.
Kan eventuellt funka att såga ur på aluminium profilen om du kompenserar med täta skruvar in i fasad. Men detta beror ju på hur ”djupa” profilerna är.
Klicka här för att svara