Hej!

Jag håller på bygga en relax. Och visst vore det trevligt att ha en TV där?
Enda platsen jag har möjlighet att ha en TV på är väggmonterad på utsidan av bastun.

I så fall kommer det vara kabeldragning i bastuväggen (230V+CAT6), samt väggfästet.
Och jag som har absolut noll koll undrar om detta är möjligt? Blir bastuväggen för varm för TV:n eller blockar bastufolien och isoleringen det mesta?

Bastun ska byggas med 70-reglar.

Tacksam för svar!

Mvh,
Tobias

Utsidan vägg ska inte bli varm. Det handlar alltså om hur tjock vägg/isolering man behöver och det vet jag inte.
Det borde medge infällda ledningar närmast väggskivan men där är jag osäker. Det är stor skillnad att lägga dem utanpåliggande. Och infällt kanske innebär dosor som tränger in en bit.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Utsidan vägg ska inte bli varm. Det handlar alltså om hur tjock vägg/isolering man behöver och det vet jag inte.
Det borde medge infällda ledningar närmast väggskivan men där är jag osäker. Det är stor skillnad att lägga dem utanpåliggande. Och infällt kanske innebär dosor som tränger in en bit.
Tack för svar! Då vet jag att värmen inte är några bekymmer i alla fall. Då ska jag kolla om det funkar med elektrikern.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.