3 261 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Vägghögtalare (för musik)
Hej
Letar två st vita, ganska platta, högtalare för att montera uppe vid taket (dock inte inbyggnad) i vardagsrummet för att ha att spela på från musikanläggningen. Finns det något egentligt namn för vad jag söker, verkar ju mest vara surround-system med frontar och satelliter. Kanske samma sak, men antagligen inte eftersom jag letar något med inbyggd bas.
Tilltalas av tanken att beställa från utlandet för att på så sätt få most bang for the buck, ovanligt passande uttryck.
Så ett namn på vad jag söker och en länk för vart man lämligast köper det skulle göra min helg, och lägga grunden för en skön sommar.
Tack!
Letar två st vita, ganska platta, högtalare för att montera uppe vid taket (dock inte inbyggnad) i vardagsrummet för att ha att spela på från musikanläggningen. Finns det något egentligt namn för vad jag söker, verkar ju mest vara surround-system med frontar och satelliter. Kanske samma sak, men antagligen inte eftersom jag letar något med inbyggd bas.
Tilltalas av tanken att beställa från utlandet för att på så sätt få most bang for the buck, ovanligt passande uttryck.
Så ett namn på vad jag söker och en länk för vart man lämligast köper det skulle göra min helg, och lägga grunden för en skön sommar.
Tack!
Dessa kanske kan vara nåt?
http://www.system-audio.com/_en-GB/products/on wall speakers
Gå in på prisjakt.se och sök priser och återförsäljare
http://www.system-audio.com/_en-GB/products/on wall speakers
Gå in på prisjakt.se och sök priser och återförsäljare
Tack, men jag vet inte om jag blev sådär jättemycket klokare för på bilden är det lika förbaskat en tv och med högtalarna som surround-ändamål. Har som fått för mig att musikhögtalare är något helt annat än högtalare för surround med separat subbas. Var inne och kikade på diverse hifi-forum, men deras smak och krav är i en lite annan division än min plånbok tillåter.
Tänkte ha dem högt uppe i taket monterade snett nedåt, så någon form av fäste vore ju smidigt.
Tänkte ha dem högt uppe i taket monterade snett nedåt, så någon form av fäste vore ju smidigt.
Kanske inhandla några datorhögtalare modell bättre? Dessa kan ju vara i olika storlekar och en del har riktigt bra ljud, eller åtminstone bättre än vad normala TV högtalare presterar. Annars kanske du skulle iallafall titta på inbyggnadshögtalare typ http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hifi-komponenter/hogtalare/inbyggnadshogtalare och göra en egen låda till dem...
Cantons GLE 410 är en billig lösning, bygger inte så mycket på väggen men tillräckligt stora för att spela lite mer bas.
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=130720
Kolla även Cantons Chrono 501 eller Ergo 601 om du har mer pengar
Personligen gillar ja även DALI IKON W2 som är rätt diskreta men med bra ljud http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/vagg/dali_ikon_w2_hoegtalare_ljus_valnoet.htm
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=130720
Kolla även Cantons Chrono 501 eller Ergo 601 om du har mer pengar
Personligen gillar ja även DALI IKON W2 som är rätt diskreta men med bra ljud http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/vagg/dali_ikon_w2_hoegtalare_ljus_valnoet.htm
Klicka här för att svara
