4 129 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Väggfast skrivbord - 2400 långt
Jag ska bygga ett väggfast skrivbord som ska vara 2400 långt och vi vill ha minst 700-800 djupt.
några frågor
1. Var hittar man billig lämplig skiva? letat lite i gamla trådar men inte hittat nåt bra. De prisvärda standardskivor jag hittat är max 600 djupa och det blir inte bra. kan vara laminat eller massivt trä,
2.Hur tjock måste den vara för att inte svikta, den blir ju rätt lång?
3. montering, hur ska jag montera den? vill inte ha några ben, för jag vill kunna vara flexibel i hur många som ska sitta där. vi tänkte nog sätta reglar på vänster vägg och rakt fram, men vi kan inte ha någon på höger sida då det är en garderob där. jag har för mig att det ska finnas stödben som man fäster framme i kant som sen stöds nere vid sockeln. såg det på äntligen hemma för x antal säsonger sen, men hittar fasen inte igen det..
nån som kan hjälpa?:S:wow:
/Annika
några frågor
1. Var hittar man billig lämplig skiva? letat lite i gamla trådar men inte hittat nåt bra. De prisvärda standardskivor jag hittat är max 600 djupa och det blir inte bra. kan vara laminat eller massivt trä,
2.Hur tjock måste den vara för att inte svikta, den blir ju rätt lång?
3. montering, hur ska jag montera den? vill inte ha några ben, för jag vill kunna vara flexibel i hur många som ska sitta där. vi tänkte nog sätta reglar på vänster vägg och rakt fram, men vi kan inte ha någon på höger sida då det är en garderob där. jag har för mig att det ska finnas stödben som man fäster framme i kant som sen stöds nere vid sockeln. såg det på äntligen hemma för x antal säsonger sen, men hittar fasen inte igen det..
nån som kan hjälpa?:S:wow:
/Annika
Jag vet inte vad Ikea har för djup på deras bänkskivor, men kanske det kan vara ett alternativ? De har ju skivor som är rätt långa.
Du kan använda dig av vinklar, har du tillgång till att göra egna kan du göra med vinkeljärn, det har vi, vilket innebär att vi inte måste ha några ben. Också sätter man dom med ett visst avstånd på hela skivan så den inte börjar svikta.
Du kan använda dig av vinklar, har du tillgång till att göra egna kan du göra med vinkeljärn, det har vi, vilket innebär att vi inte måste ha några ben. Också sätter man dom med ett visst avstånd på hela skivan så den inte börjar svikta.
tyvärr har inte ikea djupare än 600, det är jäkligt tråkigt för det hade varit ett väldigt bra alternativ.
hur menar du med vinklar? menar du vanliga vinkeljärn? vilken storlek?
hur menar du med vinklar? menar du vanliga vinkeljärn? vilken storlek?
Vi har en bänkskiva som är ca 2m också har vi använt vinkeljärn som är några centimeter kortare, kanske 57 eller nåt sånt. Då syns de inte så mycket. Sedan går de ju måla samma färg som väggen om man inte vill att de ska synas så mycket.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Städar på skrivbordet - KVM-switch
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Montera TV-väggfäste på vägg som delvis har OSB bakom
Inredning -
Blandad försäljning till vrakpriser efter renovering - kakel, duschvägg, golvvärme, kökssoffa, Lisabo skrivbord, löpband
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Platsbygga skrivbord - Hjälp att tänka
Möbelsnickeri -
Hur skarvar jag k-plywood snyggt till ett skrivbord?
Byggmaterial & Byggteknik