Jag har byggt hyllan och satt fast konsolerna inuti väggen. Med vanliga ELFA konsoler och korta konsolskenor inbyggda i väggen syntes inte konsolerna alls :-) Jag håller på och målar hyllan nu, bara kanterna kvar, sen lackning och uppmontering. Hoppas vara klar med det hela inom en vecka - postar bilder då.

Sorry ppl.
Här kommer de utlovade bilderna. Det tog ett tag att bli klar, ville få hyffsat klart i vardagsrummet innan jag postade bilderna.

Fösta bilden visar hur hyllan kom på plats. Alla kablar som jag använder i mitt system finns inkopplade. De enda kablar som nu syns, är de som kommer döljas bakom en golvlist, har det kvar att göra.

Andra bilden visar undersidan hyllan med konsoler och uppfästning av kablar.

Ha't så gôtt.

//Fredric

• hylla_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hylla_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är jag inte riktigt med här. Skulle du inte ha konsolerna inuti hyllan? :)

joo, det var ju den ursprungliga planen. Nu har jag fixat en snygg infästning i väggen samt en skiva med hängande sarg som döljer både konsoler och kablar. Vi är nöjda med resultatet.

I princip hade jag väll kunnat lagt på en tunn skiva under hyllan, och på så sätt dölja större delen av konsollerna, men på det här sättet fick jag bättre plats att dölja kablarna.

Det som var knepigast att åstakomma, var att skruva upp fästena för konsolerna i väggen, o så att fixa en pianoblank svart yta på skivan förstås :-)

Aha, hängande sarg. Jag tyckte det såg ut (på bild 2) som om konsolerna satt under hylla och sarg.

Kul å se att det funkade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.