Gör en budgetrenovering av vår tvättstuga där det ligger terracottaklinker, gulnat furutak och väggarna är gula med svart o brun stänkmålning.
Taket ska målas vitt men väggarna??
Vitt känns tråkigt och gult vill vi inte. I en tvättstuga ska man vilja vara..vad tror du om grönt? Förslag på färgkod mottages tacksamt.
Vi har köpt svarta bänkskivor och svarta ben.
Tack!
av ngn anledning kan jag inte ladd upp bild, provar i en ny ruta...sorry.
Taket ska målas vitt men väggarna??
Vitt känns tråkigt och gult vill vi inte. I en tvättstuga ska man vilja vara..vad tror du om grönt? Förslag på färgkod mottages tacksamt.
Vi har köpt svarta bänkskivor och svarta ben.
Tack!
av ngn anledning kan jag inte ladd upp bild, provar i en ny ruta...sorry.
Inredningsarkitekt
· Skåne
· 270 inlägg
Hej Jäderberg, Letar här bland mina färgprover och hittade några som du kan leta upp.
Ja, grönt kan bli bra mot terracotta och vitt, med svarta detaljer. Eftersom det är lågt i tak kan ni köpa minitakspottar på färdig skena och lysa upp väggarna med dem. Då blir det trevligare att vara här. Bort med lysröret. Ljussättningen är A och O.
Här kommer några färgnummer:
Finast: NCS S 1510-B50G (ljust dovgråblågrön..), eller NCS S 1510-G20Y (mer gult i..) eller NCS S 0510-B90G (mycket ljust lindblomsgrön) och välj en matt, matt kulör! Glans 5, tillexempel.
Ja, grönt kan bli bra mot terracotta och vitt, med svarta detaljer. Eftersom det är lågt i tak kan ni köpa minitakspottar på färdig skena och lysa upp väggarna med dem. Då blir det trevligare att vara här. Bort med lysröret. Ljussättningen är A och O.
Här kommer några färgnummer:
Finast: NCS S 1510-B50G (ljust dovgråblågrön..), eller NCS S 1510-G20Y (mer gult i..) eller NCS S 0510-B90G (mycket ljust lindblomsgrön) och välj en matt, matt kulör! Glans 5, tillexempel.
Inredningsarkitekt
· Skåne
· 270 inlägg
Inredningsarkitekt
· Skåne
· 270 inlägg
Denna är NCS S 1510-B50G (visas säkert olika i olika datorer…
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man måla tilluftsventiler med väggfärg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Golv och väggfärg garage - tycka till om utseende
Färg, Måla & Tapetsera -
Väggfärg till IKEAs garderobsdörr reinsvoll
Färg, Måla & Tapetsera -
Väggfärg till taket i köket eller helmatt takfärg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Väggfärg till reglad yttervägg i källare
Färg, Måla & Tapetsera