Hej Alla,
Jag och min sambo beslutade oss för att renovera en gästtoalett.
Vi kom fram till att vi ville ha en inbyggd toalett då avloppsrören kunde döljas.
Allt har gått bra, men nu när vi gipsade upptäckte vi att den bakre väggen vi utgått från inte var rak, utan nu är väggen 2,2cm vinklad.
Är det bara att riva ner allt och göra om reglarna, eller tror ni att det kosmetiska felet kommer döljas av toaletten?
Hur hade ni gjort?
Jag och min sambo beslutade oss för att renovera en gästtoalett.
Vi kom fram till att vi ville ha en inbyggd toalett då avloppsrören kunde döljas.
Allt har gått bra, men nu när vi gipsade upptäckte vi att den bakre väggen vi utgått från inte var rak, utan nu är väggen 2,2cm vinklad.
Är det bara att riva ner allt och göra om reglarna, eller tror ni att det kosmetiska felet kommer döljas av toaletten?
Hur hade ni gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 4 489 inlägg
Gör om gör rätt brukar alltid bli bäst ;-)
Väggen skiljer sig 2,2 cm från Vänster och Höger hörn, räknat från den sista klinkers raden. Detta innebär att väggen ser sned ut om du tittar där vägg och golv möts.
Tack för råden!
Jag tror också att det inte kommer att synas när toaletten kommer på plats.
@Stofi. Hur menar du med fogen?
Jag tror också att det inte kommer att synas när toaletten kommer på plats.
@Stofi. Hur menar du med fogen?
Fast om väggen nu är sned så kommer ju toaletten peka snett ut i rummet? Och därmed inte följa golvets linjer och ha olika avstånd till väggarna på sidorna i framkant och bakkant.
För ögonblicket går det att göra om göra rätt med någon timmes arbete. Efter tätskikt och kakel kan du aldrig göra om.
För ögonblicket går det att göra om göra rätt med någon timmes arbete. Efter tätskikt och kakel kan du aldrig göra om.
Om du har en fog i golvet som löper längs med och nära den sneda väggen bli det ganska tydligt. Säg att den t.ex. går ända intill väggen längst till vänster, och längst till höger ser du två cm klinker mellan fogen och väggen. Om du istället har 12 resp 14 cm klinker innan första längsgående fogen så är det inte alls lika synligt.AlexanderHj skrev:
Redigerat:
Sätt en shims mellan muggen och väggen för ställningen den ska fästas i bakom är väl ändå rak?cem77 skrev:
Klicka här för att svara