Hej, jag undrar om det finns några plattor att motera på apparatdosor som har 1 uttag för cat6 och 1 uttag för TV-antenn? Har sökt ett par dagar på detta forum och hos olika leverantörer online men just denna combo hittar jag ingenstans :-(

Är det, för övrigt, en bra ide att dra antenn (vanlig utomhus antenn som jag använder för Boxer) och cat6 i samma väggdosa, eller kommer jag att få störningar? Kan jag till och med dra kablarna i samma rör?

Det finns en lösning med antenn och cat5, tror det var en italiensk tillverkare, ingen vidare kvalitet.

Både och går in i en 20-slang. Antennkabel är ganska känslig för elledningar, men störs inte av data/telefoni. Ska du inte använda båda uttagen samtidigt kan du ju alltid använda den plattan

Försök hitta motsvarigheter med Cat5e, för det gör ingen som helst skillnad i ändutrustningen mot Cat6.

Har letat efter cat5 också, hittar massor olika combos av olika RJ45 uttag och andra uttag tex för satellit och coax. Det finns också massa combos med TV-antenn + andra uttag typ satellit och telefon.

Verkar konstigt att det inte ska finnas någon vettig lösning för just Cat6 och TV-antenn. ...idag vill man väl ha fram bra bandbedd till alla ställen som brukar en TV-antenn?

Oftast kör man med två dosor i kombination. 2xcat6 i ena och 1x antenn i den andra. Alltid bra att ha lite extra datauttag d^_^b

Det jag brukar rekommendera också.
alltid bra med mer dosor och rör sen byter man kabel och uttag efter behov.
Blir i allmänhet billigare än de "smarta" systemen och man är inte låst till en leverantör heller

Ja, dubbla dosor verkar vara den enda enkla lösningen. Tack för input!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.