Någon som vet var var man som privatperson kan köpa ett Normi väggavlopp typ detta i Malmö Lund regionen?
Finns på Ahlsells i Malmö (på Volframgatan iaf), men där kan ju inte jag köpa det.

https://www.ahlsell.se/10/varme--sa...faluplast/tillbehorreservdelar-plast/8080906/

Anledningen till at jag vill ha just det är att jag reglar upp en vägg med 45 reglar mot en putsad vägg och detta hade jag kunnat få in bakom genom att bara hacka bort lite puts. Att använda andra delar av 50mm med vinklar osv gör att blir skarvarna för stora i diameter.

R
Alla rörfirmor kan ta hem och säljer till privatpersoner

Fast hade helst sett att jag kunde köpa det imorgon tisdag, så att jag kan göra färdigt väggen denna veckan. Annars finns det ju på postorder.

R
Valet är ditt en röris plockar hem den på ett par timmar eller ringer grosissten och du hämtar den som löpare efter betalning

Blir att hitta en bra och snabb röris då.

R
Telefonkatalogen ett bra tips

Nähä. ........

Kolla med lundagrossisten, vill minnas att jag traskat in och handlat nått där.

EDIT: Rinkabyrör kan inte ha nått lämpligt?

R
13th Marine 13th Marine skrev:
Kolla med lundagrossisten, vill minnas att jag traskat in och handlat nått där.

EDIT: Rinkabyrör kan inte ha nått lämpligt?
Dom säljer faktiskt över disk kontant har handlat där , Lundagrosissten i Lund

Krilleman
Jag tycker dessa enkla vattenlåsanslutningar är väldigt onödiga.

Dubbla varianten kan vara bra om man har tvättställ på exakt samma mått på båda sidor om väggen, men hur ofta har men det i en villa?

Kör på vanliga 50mm avloppsdelar och stick ut en 50mm muff eller 50mm rör ut ur väggen på lämplig höjd.

I den köper du sen en passaden gummibussning, 50x40 för muff alternativt 45x40 eller 43x40 beroende på godstjockleken på slätröret.

Enkelt och tillgängligt!

Skarven på röret innanför väggen, dvs vinkeln för att komma ut ur väggen blir för tjock.
Reglar upp med 45mm och kan hacka bort ca 1cm puts från teglet bakom, mer än så vore det skönt att slippa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.