Är mitt uppe i en ombyggnad av vårat kök och behöver lite snabba objektiva åsikter huruvida vi ska ha kvar våran halva vägg som avskiljare mot hallen eller om vi ska ha det helt öppet.

Med vägg:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller utan?:
image.jpg
Skapa konto

Tack på förhand :)

Hel vägg i något annat material eller färg.

Satsuki
Vi har en liknande planlösning, och vi har valt att ha en hel vägg, men bara ca 2 m och sedan öppet.
Vi tänkte som så att vi inte ville sitta och äta i hallen, eller få kalldrag från dörren rakt i ryggen när man är i köket. Öppen planlösning i all ära, men vill ni verkligen komma rakt in i köket, eller att evt gäster/dörrförsäljare/barns kompisar etc ska komma direkt in i köket?

• Gilla
Sparris
  • Laddar…
En kort hel vägg så ni har något att hänga ytterkläderna på

Satsuki
Så här har vi gjort...
image.jpg
Skapa konto

Kunde haft en lite kortare vägg, men vil villa ha vägg bakom bordet och då blev det så långt.
Kläder hänger vi på andra sidan, men det är en viktig poäng, speciellt vintertid, att ha tillräckligt med plats för kläder.

• Gilla
Sparris
  • Laddar…
Tack för snabba svar. Vi har från början tänkt köra med en halvvägg likt den på första bilden och ovanpå ha samma granitskiva som vi kommer ha som bänkskiva i ca. 20cm bredd för att få en liten avställningsyta och lite "bardiskkänsla". Vi kommer även lägga klinker i hallen och därför känns det ju enklare att få ett tydligt avslut om man har en vägg där.

Kläderna hänger vi på andra hallväggen :)

Utan att tveka en sekund skulle jag satt ett stort fönsterglas i väggen :) (eller två) Öppen men ändå avskilt med glas, mot ljud l kyla från dörren. Om inte glas, så skulle jag låta väggen vara kvar. Att ta bort väggen ser för naket ut, köket är ändå stort. ggghhh.jpg
Skapa konto

Redigerat:
Halv vägg, tveklöst snyggast tycker jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.