Idag blev jag förvånat. Byggmästare som bygger ett hus med "plast" på taket! Som Älvsbyhus. Och det blir hans dotter som ska bo där! Tydligen är det inget fel på den konstruktionen...

kamilenski skrev:
Idag blev jag förvånat. Byggmästare som bygger ett hus med "plast" på taket! Som Älvsbyhus. Och det blir hans dotter som ska bo där! Tydligen är det inget fel på den konstruktionen...
Bara för att nån bygger så åt sin dotter är det inga problem?!
Låter som lite tunna argument enligt mig. :)

För mig, en byggmästare är mer än nån!

Nä säkert inte, men bevisligen så verkar det ju av den här tråden att dömma att folk råkar ut för problem iom plastlösningen.

:)

Marlene Eskilsson skrev:
Nu får vi lugna ner oss lite i den här tråden och tänka på att diskutera sakligt. Annars måste jag stänga den.
Föräntar mig att du ska stänga den. Den handlar enbart om att förtala älvsbyhus. Inget är konstruktivt.

FredrikR skrev:
Nä säkert inte, men bevisligen så verkar det ju av den här tråden att dömma att folk råkar ut för problem iom plastlösningen.

En anledning att stänga tråden. Folk har inte problem med plastlösningen utan det är någon som har det. Tråden har spunnit så många varv att folk har tappat greppet och tror att det är massor som har problem som inte existerar.

Är den rätt monterad så lär det säkert inte vara några bekymmer. Vi har i allfall inga bekymmer med vårt tak. Blev själv förvånad idag när samtliga Modulenthus i gatan får göra vid sina tak efter bara 9 år. Här har man fuskat och inte lagt masonitboarden hela vägen ner till takrännorna för avrinningen skull under pannorna. Nej här avslutade man ca 15 cm innan så vattnet rinner rakt ner i takskägget och sprider sig vidare till väggar och takstolar.

I grund och botten handlar det nog mera om rätt montering snarare om kvalitet i det här fallet tror jag. Skulle inte plasten hålla eller på något sätt vara undermålig skulle alla kunder ha problem med den ju eller? Likaså är tak felmonterade på andra hus, i detta fallet Modulenthus så är det ju inte kvaliteten som brister utan monteringen.

träskruven skrev:
En anledning att stänga tråden. Folk har inte problem med plastlösningen utan det är någon som har det. Tråden har spunnit så många varv att folk har tappat greppet och tror att det är massor som har problem som inte existerar.
Ok, ett av de husen som var i Kalla Fakta ligger här i Borlänge, och har/hade problem med hål i plasten.
Hålen har ju knappast uppstått i råspont.
Så nog existerar problemen.

Ska tråden stängas för det?

Älvsbyhus viker sig ju knappast dubbla för att lösa problem som drabbar vissa av deras kunder, så länge detta fortgår så är ju svaret - nej, man skulle inte våga bygga med Älvsbyhus, med tanke på risken att nåt skulle gå snett.

Redigerat:
Själva frågeställaren TS har slutat läsa tråden och även logga in sen nov 2009! Allt upprepas om och om igen. Det är nog dax att stänga tråden och starta i stället "lämplig byggteknik för trä hus!".

STäNG. = min åsikt.

Jag är helt övertygad om att någon av moderatorerna/admins är kapabla att avgöra detta, utan att folk börjar påpeka det i tråden.

Sluta läs eller posta i tråden om ni inte vill delta i diskussionen.
Enklaste lösningen, eller hur?
Jag är mest fascinerad över företagets agerande i de fall byggen har gått på tok.

FredrikR skrev:
Älvsbyhus viker sig ju knappast dubbla för att lösa problem som drabbar vissa av deras kunder, så länge detta fortgår så är ju svaret - nej, man skulle inte våga bygga med Älvsbyhus, med tanke på risken att nåt skulle gå snett.
Vilken hustillverkare klarar kravet som du ställer ovan?

mrtux skrev:
Vilken hustillverkare klarar kravet som du ställer ovan?
Jag har hittills bara hört talas om ÄH på svarta listan?
Så man kan väl anta att andra tillverkare gör så gott det kan för inte hamna där?

Det är inget krav, utan sunt förnuft.

kamilenski skrev:
Själva frågeställaren TS har slutat läsa tråden och även logga in sen nov 2009! Allt upprepas om och om igen. Det är nog dax att stänga tråden och starta i stället "lämplig byggteknik för trä hus!".

STäNG. = min åsikt.
Även om jag gillar att hacka på ÄH här :P så är jag faktiskt av samma åsikt, det tillförs inget nytt i den här tråden, vi/jag bara drar upp samma gamla problem om och om igen. Enda fördelen är att det inte glöms bort, folk tenderar att inte läsa gamla trådar.

träskruven skrev:
Tycker att den här tråden har sina dåliga sidor ... när man läser träskruvens inlägg så låter det som sovjetisk propaganda från 60-talet. Trots att alla informerade vet så finns det somliga som av ett eller annat skäl/intresse hävdar det totalt motsatta. Tycker att tråden kan fortsätta men jag liksom många andra här funderar på vad som ligger bakom alla uppenbart felaktiga påståenden från Träskruven. Jag funderar på om träskruven bara provocerar eller om han arbetar för ÄH.
Viktiga frågor som kräver seriösa svar:
1. Hur kommer det sig att det finns grupptalan mot ett husföretag som knappt gör något fel alls enligt vissa?
2. Varför får samtliga husköpare som gör en uppgörelse p.g.a. skador/byggfel munkavle?
3. Är d:o uppgörelse så bra eller dålig så den inte kan visas?
4. Är vitet om man yppar något större än den verkliga ersättningen för skadan/byggfelet?
5. Om påståendet att ÄH bygger kvalitetshus, hur kommer det sig att man säljer så billiga hus men ändå redovisar så oerhört stor vinst?
6. Om väldigt många har köpt ÄH, betyder det att husen har hög kvalité, lågt pris eller att husköpare inte fått låna till mera?
7. ÄH pratar om över 30 000 nöjda kunder, hur vet man det ? Det är väl inte 15 000 kunder som köpt ett till hus av ÄH.

Ja kan rekommender er alla att bygga ett älvsbyhus för det är ett bra hus . Mycket bättre en smålandvilla för dom är mycket dyrare och då ingår inte grunden i huset . Och tro inte på kalla fakta dom är inte ett granskand program . För älvsbyhus har hjälpt kunderna det vill inte kalla fakta visa upp . Och det är bara älvsbyhus som du får ett pris och närmast hus tillverkare är ca 500000 kronor dyrare för dom har inte bättre standard

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.