139 395 läst ·
780 svar
139k läst
780 svar
Våga bygga med LB-hus som varslar folk (mars 2011)
Tillhör kat3.
Fick nycklarna till huset dagen efter KK.
Spärrförbindelsen till pengarna i byggkrediten kan bara KK-förvaltaren häva villket han inte verkar ha brottom med att göra enligt Nordea.
I värsta fall får jag och sambon starta en check kredit med lagom rolig ränta på när vi fått grönt ljus från GAR-Bo på offerterna vi tagit/tar in OM inte KK förvaltaren hävt spärren innan dess...
Vi väntar även besked på OM/NÄR det blir en statusbesiktning villket det borde bli enligt våran KA,
då det var bland det första hon nämde att vi skulle kolla upp.
Sen om vi får stå för den kostnaden själv eller inte återstår också att se.
Lite många ???? just nu och humöret sjunker mer o mer fast man borde vara glad.
/momin
Fick nycklarna till huset dagen efter KK.
Spärrförbindelsen till pengarna i byggkrediten kan bara KK-förvaltaren häva villket han inte verkar ha brottom med att göra enligt Nordea.
I värsta fall får jag och sambon starta en check kredit med lagom rolig ränta på när vi fått grönt ljus från GAR-Bo på offerterna vi tagit/tar in OM inte KK förvaltaren hävt spärren innan dess...
Vi väntar även besked på OM/NÄR det blir en statusbesiktning villket det borde bli enligt våran KA,
då det var bland det första hon nämde att vi skulle kolla upp.
Sen om vi får stå för den kostnaden själv eller inte återstår också att se.
Lite många ???? just nu och humöret sjunker mer o mer fast man borde vara glad.
/momin
wolfsandy skrev:
Har inte fått något ännu.
Har redan offerter från de flesta, så man vill bara skicka in dem också o komma igång.
/momin
Momin har du tagIt in offerter från de firmor som ni redan hade vi LBhus? Förvår del är det svårt att få in offerter med tanke på att vi inte fått våra nycklar ännu!!! Tänker kontakta elektrikern som påbörjat arbetet i huset samt målerifirman.
Hur har ni tänkt med köket? Vi lär ju knappast få samma pris av Ballingslöv som LBhus hade hos dem
Hur har ni tänkt med köket? Vi lär ju knappast få samma pris av Ballingslöv som LBhus hade hos dem
Jo, vi har tagit in offerter från bl.a samma firmor.
Dom bör du ju kunna få offerter av utan nyckel då de ska ha koll på var de slutade och vad de har kvar och räkna där efter.
Vi har även tagit in (några är på väg) från andra VVS, EL, KAKEL o KLINER firmor för att jämföra priserna delvis för att kunna se om orginalfirmorna försöker salta offerterna för att möjligen kunna få tillbaka lite av de slantar de förlorat till LB-Hus. Kan vara vi som är paranoida :wow: :x men vill absolut inte att kostnaderna drar iväg mer än nödvändigt.
Samtidigt kanske spara in en extra slant i slutändan.
Surt att ni inte han få köket
Men e man len i munnen så kanske de är förstående och kan ge samma priser.
Det gör våra el och vvs'are med kvarstående material i sina offerter.
/momin
Dom bör du ju kunna få offerter av utan nyckel då de ska ha koll på var de slutade och vad de har kvar och räkna där efter.
Vi har även tagit in (några är på väg) från andra VVS, EL, KAKEL o KLINER firmor för att jämföra priserna delvis för att kunna se om orginalfirmorna försöker salta offerterna för att möjligen kunna få tillbaka lite av de slantar de förlorat till LB-Hus. Kan vara vi som är paranoida :wow: :x men vill absolut inte att kostnaderna drar iväg mer än nödvändigt.
Samtidigt kanske spara in en extra slant i slutändan.
Surt att ni inte han få köket
Men e man len i munnen så kanske de är förstående och kan ge samma priser.
Det gör våra el och vvs'are med kvarstående material i sina offerter.
/momin
Vår elektriker sa rakt ut att han kommer salta fakturan för de problem han haft med LB-hus.
@momin
Skulle du kunna skicka mig din underentreprenör lista. Funderar på om jag ska ta in offert från en annan elektriker.
Skulle du kunna skicka mig din underentreprenör lista. Funderar på om jag ska ta in offert från en annan elektriker.
Ja dom är inte alltid vassaste kniven i lådan.theswede78 skrev:
Visst är hantverkstjänstemarknaden lite underlig i Sverige? I vilken annan bransch skulle man kunna vara så kundfientlig och totalt sakna fingertoppskänsla, men ändå finnas kvar som företag.