18 316 läst · 14 svar
18k läst
14 svar
Växla in mynt.
Någon som vet var man kan komma med sin påse mynt och få det omvandlat i sedlar? Nya banken har inte den möjligheten och det känns onödigt att ha kvar ett konto på gamla banken som man dessutom måste betala för. Tacksam för svar.
Gå inte in på banken och be om att få växla, gå in där och sätt in pengarna på ditt konto. Ska du växla kostar det en avgift, ska du sätta in är det gratis. Du kan gå ut och ta ut dem direkt i automaten sedan.
Det underlättar också om man kommer in vid någon tidpunkt när de inte har så mycket att göra.
(Jag har vid fem tillfällen växlat in mellan 12000 och 15000 i mynt, så jag har erfarenhet...)
Det underlättar också om man kommer in vid någon tidpunkt när de inte har så mycket att göra.
(Jag har vid fem tillfällen växlat in mellan 12000 och 15000 i mynt, så jag har erfarenhet...)
Ska jag ge bort pengarna så går de till djur som far illa. Det är tyvärr inte så många som tänker på dem. Inte tillräckligt i alla fall.
Troberg skrev:Gå inte in på banken och be om att få växla, gå in där och sätt in pengarna på ditt konto. Ska du växla kostar det en avgift, ska du sätta in är det gratis. Du kan gå ut och ta ut dem direkt i automaten sedan.
Vi har avslutat alla våra konton på Swedbank. Om jag ska ha ett konto kvar med "minutenkort" så måste jag betala en avgift. Och det vill jag inte ge dem. Och nya banken (länsförsäkringar bank) handhar inte kontanter q(;^
thomas33 skrev:
Tack för tipset. Har kollat nu och vår Maxi butik har också en växelmaskin. Hade ingen aning om det och den stod också rätt undangömd
Det blir som att bygga hus.Ödman skrev:
Vill du ha allt kostar det mer, ska du ha det billigt måste du välja bort kvalitet eller kvantitet.
Använd dem till att betala med så är de snart väck.
Neeej !!! grejen är ju den att jag som i vanliga fall är väldigt slösaktig har börjat tycka det är roligt att spara. Så alla mina mynt har gått in på mitt alldeles egna sparkonto, och de pengarna är det ingen ( i familjen ) som får lägga sig i vad jag gör med dem. Maken är väldigt sparsam och jag tycker det är roligt att köpa nytt till hemmet då och då, så detta har vi tyckt varit ett bra alternativ.Fotografen skrev:
Det är ungefär så jag gjort. Jag har haft en hink stående i garderoben, och där slänger jag alla mynt. Hittills har det blivit ett flipperspel, några datorer, ett biljardbord, ljudanläggning till hemmabio och (tyvärr, av flera anledningar) några operationer hos veterinären.
Man lurar sig själv att spara pengar på ett sätt som inte märks.
Man lurar sig själv att spara pengar på ett sätt som inte märks.
Klicka här för att svara