7 890 läst · 7 svar
8k läst
7 svar
Vätter Villan 556778-6081
Hej,
Är det någon könner till Vätter Villan (http://www.vattervillan.se/)? Enligt deras annonsering samt deras hemsida så bygger de för 12.995 kr/kvm (byggyta). Tekniken de använder känns igen från andra, cellplast "legoblock" som sammanfogas och sedan fylls med betong. Jag har undersökt företaget och dess styrelse lite men hittar inte mycket historik. Företaget i sig är nystartat så det finns inte mycket att gå på. Enligt företaget så var de med på utställningen NordBygg 2010 och deras system mottogs mycket postitivt. Jag hittar dock inte dem bland utställarna på http://www.nordbygg.se.
Vi är på gång och skall bygga vårt andra hus och jag skulle gärna vilja veta om någon känner till lite mer om detta företaget. Känns alltid lite osäkert med nya företag där man inte kan kolla historik och referenser.
Är det någon könner till Vätter Villan (http://www.vattervillan.se/)? Enligt deras annonsering samt deras hemsida så bygger de för 12.995 kr/kvm (byggyta). Tekniken de använder känns igen från andra, cellplast "legoblock" som sammanfogas och sedan fylls med betong. Jag har undersökt företaget och dess styrelse lite men hittar inte mycket historik. Företaget i sig är nystartat så det finns inte mycket att gå på. Enligt företaget så var de med på utställningen NordBygg 2010 och deras system mottogs mycket postitivt. Jag hittar dock inte dem bland utställarna på http://www.nordbygg.se.
Vi är på gång och skall bygga vårt andra hus och jag skulle gärna vilja veta om någon känner till lite mer om detta företaget. Känns alltid lite osäkert med nya företag där man inte kan kolla historik och referenser.
Hej
Redigerad av moderator
Användare Lennart 1976 har skrivit inlägget med falsk profil, vissa uppgifter i profilen tyder på att det är en person i ledningen för Vättern villan som ligger bakom detta inlägg.
/Hempularen
Redigerad av moderator
Användare Lennart 1976 har skrivit inlägget med falsk profil, vissa uppgifter i profilen tyder på att det är en person i ledningen för Vättern villan som ligger bakom detta inlägg.
/Hempularen
Redigerat av moderator:
lennart1976 skrev:Hej
Jag hittade dem på nätet och ska köpa hus av dem, jag ska bygga i stockholm. De håller på att bygga 2 hus i jönköping i ett område som heter barnarp, de var väldigt seriösa och byggena ser väldigt bra ut. Jag hörde med konstruktör ang deras byggsätt och fick högsta betyg när jag berättade. Ett lågenergi hus med uvärde med u värde 0-11 för 14.000 byggyta nyckelfärdigt är billigt!!
detta inlägg låter lite 'färgat' Barnarp är ett samhälle utanför jönköping inte område.
och 1,a inlägget överrösa med beröm.
låter om jag får säga ,lite säljare.-
Medlem
· Jönköping
· 105 inlägg
Ser att tråden är lite gammal men vill ändå göra ett inlägg. Med facit i hand kan man inte annat än varna för företaget! Det finns tre villor i Barnarp söder om Jönköping. Inget av dessa är färdigställt och det är åtminstone i två fall totalt byggstopp. Det verkar vara konstruktören/arkitekten som bor i den först uppförda villan. Eftersom jag själv varit inkallad för lägeskontroll av de två senare, kan jag också meddela att maken till orseriösa byggen har jag aldrig sett! Det är helt okvalificerad arbetskraft som har använts vid alla tre byggena, har sett spektaklet vid den senaste grundläggningen. De branchkunninga som varit inblandade har alla hoppat av, även de kvalitetsansvariga. Dessvärre har tydligen några av byggherrarna betalt i förskott. De två senast påbörjade byggena hotas av rivning, det håller på att utredas i dagarna. Priset som nämns längre upp i tråden är numera höjt till 15995 kr/m2. Det brister i stort sett på alla punkter beträffande de uppförda villorna. Även en lekman kan se att väggarna är skeva och buktiga, att detaljarbeten är felaktigt gjorda etc. Om någon vill ha bilder kan det säkert fixas av oss som bor i närheten., om de nu inte hinner rivas..... Är det någonsom vill ha adresserna för att hitta dem kan de höra av sig.
Medlem
· Jönköping
· 105 inlägg
Vättervillan omskrivs idag i Jönköpings Posten. Det är en av de påbörjade byggena som har granskats och nu är anmälan mot företaget gjord. Antagligen kommer ärendet även upp i TV-programmet Fuskbyggarna då programledaren Lennart Ekdal hört av sig till kommunens bygglovsavdelning för information.
Ett mycket oseriöst företag som nu naturligtvis har gått i konkurs o lurat stackars familjen i Barnarp på över 2 miljoner kronor. Samarbete har skett med en lika oseriös entreprenör som bara anlitat svart arbetskraft som inte kunnat något om byggkonstruktioner. Dessa två parter sägs ha samarbetet förut på i liknande sätt i ett enda syfte o det är att lura folk på så mycket pengar som möjligt. Det ryktas om att lurendrejarna har startat ett nytt företag med namnet Huskvarna i, men nu är det en "kusin" till dem som ska lura andra på pengar, så se upp kära husbyggare så ni inte går på samma nit som Barnaprsfamiljen. Det är vad ryktet säger och ingen rök utan eld.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bärande väggar Norrlandshus "Bräckevillan"
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken nätverkskabel för villanätverk
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
hur vet man att denna markerade vägg är bärande eller inte i villan?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Erfarenheter av Mjöbäcksvillan från 2020-talet?
Hustillverkare -
Vättervillan gav dem bolån men inget hus
Bloggkommentarer