Svärföräldrarnas ugn har låtit alldeles bedrövligt ända sedan den var ny för sisådär 10 år sedan.

Är det någon som vet vad det kan vara och har förslag på åtgärd? Har försökt att trycka på diverse plåtdetaljer invändigt utan framgång

Det är en ikea-ugn.

Låter den sådär när man kör vanlig över- undervärme? Isf är det kylfläkten. Förhoppningsvis har de inte haft den sådär i fem år utan de har fortfarande garanti kvar.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Den liter så där när den ska kyla ner sig, så det låter som det kan vara som du säger.

Finns ingen garanti kvar tyvär.

RoTe
Ingen garanti alltså bara dra fram den och meka själv.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
S S_B_O skrev:
Den liter så där när den ska kyla ner sig, så det låter som det kan vara som du säger.

Finns ingen garanti kvar tyvär.
vi har ju inte fått reda på vilken ugn du har!
ikae har ju och haft 100tals olika modeller
och varje modell har polackerna 15 versioner av

Kylfläkten går emot gallret/plåten runt om skulle jag sätta en peng på. Ta reda på vart den sitter och skruva bort plåten för att massera den lite.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Det är en BEJUBLAD. Ska se om han kan dra fram den och skruva av plåten. Är väldigt sugen på att göra det. Det enda som håller mig tillbaka är att jag är gäst i huset och inte vill lämna efter mig nägra olösta problem som jag själv skapat...

Etikett på IKEA-apparat med modellnamn BEJUBLAD och detaljer som PNC 944064549-01, ström 230V, 2,515kW, tillverkad i Polen.

S S_B_O skrev:
Det är en BEJUBLAD. Ska se om han kan dra fram den och skruva av plåten. Är väldigt sugen på att göra det. Det enda som håller mig tillbaka är att jag är gäst i huset och inte vill lämna efter mig nägra olösta problem som jag själv skapat...

[bild]
https://shop.electrolux.se/matlagni...ktar/tangentialkylflakt-till-ugn/p/3570744064

du kan ju kolla om något trillat i men det är säkert obalans pg av fett och tråkiga lager

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.