Hej! Jag håller på och rensar bland barnens gamla leksaker och hittade den här dockan där något växer. Det är hårt, påminner lite om gips, samt har som svart hårstrån. När jag såg det påmindes jag om att jag hittade något liknande på en golvlist bakom dotterns säng. Då trodde jag det var något matkladd som runnit och möglat och slängde det bara, men det gör mig lite oroad att hitta det på ännu ett ställe. Dockan har nämligen inte legat i närheten av den listen.
Efter att ha försökt googla lite själv tänker jag om det kan vara vitmögel? Någon som vet?
Tack på förhand!
Efter att ha försökt googla lite själv tänker jag om det kan vara vitmögel? Någon som vet?
Tack på förhand!
finns/har funnits katt? i så fall kanske en hårboll? https://files.ifokus.se/u2/0ed4e45cb991b6634dd11bfdae41ee4a/default/
Även om det skulle vara en mögelhärd nu måste det väl ha varit något annat från början?
Även om det skulle vara en mögelhärd nu måste det väl ha varit något annat från början?
Tack alla för svar! Jag är nog som många av er böjd åt att hon måste ha spillt nåt som sen fått ligga ett tag… (!) och växa till sig. Ingen katt i hemmet, annars hade ju det varit en rimlig tanke med hårboll. Vi får nog se det här som en uppmaning att städa och gå igenom barnens leksaker lite mer frekvent 
Tror jag med 😀C Cosmo89 skrev:Tack alla för svar! Jag är nog som många av er böjd åt att hon måste ha spillt nåt som sen fått ligga ett tag… (!) och växa till sig. Ingen katt i hemmet, annars hade ju det varit en rimlig tanke med hårboll. Vi får nog se det här som en uppmaning att städa och gå igenom barnens leksaker lite mer frekvent![]()
Klicka här för att svara