Hej! Jag håller på och rensar bland barnens gamla leksaker och hittade den här dockan där något växer. Det är hårt, påminner lite om gips, samt har som svart hårstrån. När jag såg det påmindes jag om att jag hittade något liknande på en golvlist bakom dotterns säng. Då trodde jag det var något matkladd som runnit och möglat och slängde det bara, men det gör mig lite oroad att hitta det på ännu ett ställe. Dockan har nämligen inte legat i närheten av den listen.

Efter att ha försökt googla lite själv tänker jag om det kan vara vitmögel? Någon som vet?

Tack på förhand!

• Docka i randig klänning med hård vit formation och svarta strån på axeln, stående i ett rum med rullpapper och kryddor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en docka med hårt, gipsliknande vitmögel med svarta strån på ärmen. Personen undrar över förekomsten av vitmögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Småbrukaren
  • Laddar…
Aldrig sett, men ser ut som en svamp.

Väldigt mycket hår där, har den körts i tvättmaskin tillsammans med någon pappersnäsduk? Fast tror nästan mer på som någon skrev en uppkräkts hårboll (om det finns katt).

4774
Vad sker med det om du slänger in dockan i tvättmaskinen? Sitter det då kvar så skulle jag onekligen börja undra vad som ger detta . Men inte innan jag tvättat dockan och skurat rummet som dockan legat i.

Mystiskt.
Hur gammalt är barnet? Är det rimligt att dottern ätit nåt som hon sen slängt/gömt rester av? Melonskiva, apelsin etc?

Tack alla för svar! Jag är nog som många av er böjd åt att hon måste ha spillt nåt som sen fått ligga ett tag… (!) och växa till sig. Ingen katt i hemmet, annars hade ju det varit en rimlig tanke med hårboll. Vi får nog se det här som en uppmaning att städa och gå igenom barnens leksaker lite mer frekvent :)

• Gilla
Luc Reiner och 1 till
  • Laddar…
4774
C Cosmo89 skrev:
Tack alla för svar! Jag är nog som många av er böjd åt att hon måste ha spillt nåt som sen fått ligga ett tag… (!) och växa till sig. Ingen katt i hemmet, annars hade ju det varit en rimlig tanke med hårboll. Vi får nog se det här som en uppmaning att städa och gå igenom barnens leksaker lite mer frekvent :)
Tror jag med 😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.