Jag har en dm-stor rund grej som sticker upp ca 4 cm över markytan som växer i mattan.
Den var mer vit förra veckan men har nu blivit mörk över den mesta ytan.
Ganska hård på ytan, knackar jag på den låter det nästan lite som en anings mjukare plast, typ termoplast.
Ett CD-fodral som storleksjämförelse.
Den var mer vit förra veckan men har nu blivit mörk över den mesta ytan.
Ganska hård på ytan, knackar jag på den låter det nästan lite som en anings mjukare plast, typ termoplast.
Ett CD-fodral som storleksjämförelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svamp brukar ju lukta just svamp - hur luktar denna? Plocka/gräv upp den annars och fota från lite olika vinklar. Eller gräv ut lite på sidan utan att skada den och se om du får klart för dig hur den ser ut.
Stjärnhovstryffel ser väl inte ut så där, men jag vet inte.
Stjärnhovstryffel ser väl inte ut så där, men jag vet inte.
Ja se vad tiden går.
Förra året efter inlägget ville jag väl egentligen ta det lite lugnt med detta, undersöka lite mer innan jag började med krafttag så det inte startar något som sprider sig värre eller så.
Och det medförde ju bara att det nedprioriterades och glömdes bort.
Men nu kikade jag på "svampen" igen, tyckte att det lite verkade se ut som toppen av en stubbe i år. Som att den trängt sig upp lite mer i marken.
Så jag satte dit spaden och grävde bort en bit.
Och jajamän, visst var det en med jord överfylld stubbe.
Förra året efter inlägget ville jag väl egentligen ta det lite lugnt med detta, undersöka lite mer innan jag började med krafttag så det inte startar något som sprider sig värre eller så.
Och det medförde ju bara att det nedprioriterades och glömdes bort.
Men nu kikade jag på "svampen" igen, tyckte att det lite verkade se ut som toppen av en stubbe i år. Som att den trängt sig upp lite mer i marken.
Så jag satte dit spaden och grävde bort en bit.
Och jajamän, visst var det en med jord överfylld stubbe.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara