P
Maskintok skrev:
Vad spelar det för roll?
Det spelar roll för driftsekonomin. Hittills har elbilar krävt mindre underhåll än fossilbilar och det finns väl inte så mycket som tyder på att det kommer att ändras framöver.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
om att även en elmotor stannar, rasar någon gång under dess verksamma tid, sen av vad, när, hur vet vi ej i förväg.
Vi kan prognostisera livslängd för en elmotor med hjälp av statistik. Precis på samma sätt som vi kan prognostisera livslängd för en fossilmotor med hjälp av statistik. Elmotorer brukar ha en bättre prognos.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
P
D Dr Jumping Jack skrev:
Man anlitar hantverkare antingen för att man inte har tillräcklig kompetens eller för att man inte har tid. De flesta av oss är beredda att betala vad det kostar. Vad vi reagerar på (framgår tydligt i flera trådar) är att hantverkaren antingen gör ett dåligt jobb alternativt försöker skinna oss ekonomiskt på ett ojuste sätt. Uppenbarligen är det inte helt ovanligt. Så även om du är ok så får du lida av att det finns kollegor som inte är så nogräknade. Skäll inte på oss konsumenter skäll på dina kollegor.
Nja nog får jag skälla på konsument..
De flesta är bra men sedan kommer de omöjliga.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Det spelar roll för driftsekonomin. Hittills har elbilar krävt mindre underhåll än fossilbilar och det finns väl inte så mycket som tyder på att det kommer att ändras framöver.
ja ja ta saker ur sitt sammanhang och gör poäng på det...

P pmd skrev:
Vi vill helst inte att alltför många högutbildade flyttar från Sverige. Då kommer det inte att gå så bra för landet.
Fast vi kan ju importera högutbildade från andra länder för att ersätta de som flyttar härifrån. Stor invandring medför dock en del andra problem.
Vänsterblock och deras väljare gillar inte arbetskraftsinvandring. Det utvisas kvalificerad arbetskraft på löpande band för skitsaker. Som den där ingenjören på Spotify där arbetsgivaren schabblat med tjänstepensionen.

P
P pmd skrev:
Vi kan prognostisera livslängd för en elmotor med hjälp av statistik. Precis på samma sätt som vi kan prognostisera livslängd för en fossilmotor med hjälp av statistik. Elmotorer brukar ha en bättre prognos.
Ja det har jag inte ifrågasatt.
utan just..
lögn, förbannad lögn och statistik... ;)
Men lovade Mikael_L.. :thinking:

• Arg
Mikael_L
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja det har jag inte ifrågasatt.
utan just..
lögn, förbannad lögn och statistik... ;)
Men lovade Mikael_L.. :thinking:
Nu börjar du bara bli tröttsam.
Det enda du gör är ju att fördumma dig själv, INTE statistiken

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vänsterblock och deras väljare gillar inte arbetskraftsinvandring. Det utvisas kvalificerad arbetskraft på löpande band för skitsaker. Som den där ingenjören på Spotify där arbetsgivaren schabblat med tjänstepensionen.
Inte Moderaterna heller, då var det ändå de som införde den i stor skala... ROFLMAO

D djac skrev:
Inte Moderaterna heller, då var det ändå de som införde den i stor skala... ROFLMAO
Det har jag missat att de är emot, men de har ju gått vänster stadigt sedan 2000.. Deras väljare är det garanterat inte iallafall.

P
S Stuff skrev:
vem skrev dessa berömda ord?

MultiMan
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det har jag missat att de är emot, men de har ju gått vänster stadigt sedan 2000.. Deras väljare är det garanterat inte iallafall.
Om det hänt, var det under Reinfeldt:

https://moderaterna.se/forbattra-arbetskraftsinvandringen

Lyssna inte för mycket för proffs-sossen djac, då gör du dig själv en stor otjänst.

• Haha
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
vem skrev dessa berömda ord?
Författaren Mark Twain vill ta åt sig äran men det är han inte ensam om.
Oavsett så är det ett förlegat utryck som säger mest om den som använder det.

Bara för att vi alla älskar statistik och för att det är fredag så bjuder jag på en annan goding:

P
S Stuff skrev:
"Elmotorer brukar ha en bättre prognos."
"Ja det har jag inte ifrågasatt."

lögn förbannad lögn och statistik..
Det får alltså inte skrivas, för då retar det dig.. oj då.

Men att plocka saker ur sitt sammanhang för att plocka poäng går bra tydligen...

Och sedan kommer du med ett påhopp..
med hejarklack,. grattis..

MultiMan MultiMan skrev:
Lyssna inte för mycket för proffs-sossen djac, då gör du dig själv en stor otjänst.

haha :D :heart:

• Gilla
djac
  • Laddar…
P
S Stuff skrev:
Författaren Mark Twain vill ta åt sig äran men det är han inte ensam om.
Oavsett så är det ett förlegat utryck som säger mest om den som använder det.

Bara för att vi alla älskar statistik och för att det är fredag så bjuder jag på en annan goding:
[media]
älska din statistik du.
Det är inget jag bryr mig om..
för det är inte statistik jag ifrågasatte..
utan att ta saker ur sitt sammanhang...

• Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.