2 489 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Vad trevligt folk det ändå finns!
I förrgår när vi höll på och satte upp fasad på tillbyggnaden så kom återigen en vilt främmande människa in på tomten och utbrast att vi var SÅ duktiga och att det blir SÅ fint.
I synnerhet som det inte går så där jättefort så skulle det iofs kunna vara en välmenad konspiration för att få oss att inte tappa modet, men det är ju i så fall också väldigt snällt.
Själv är man ju glad bara ingen tycker att man stör eller blir upprörd över att tomten ser för jävlig ut periodvis i brist på uppmärksamhet och med överflöd av byggskräp.
Men att folk inte bara går och tycker att det blir fint i tysthet utan faktiskt tar sig tiden att stanna och säga det!
Man blir ju alldeles varm och människoglad
!
I synnerhet som det inte går så där jättefort så skulle det iofs kunna vara en välmenad konspiration för att få oss att inte tappa modet, men det är ju i så fall också väldigt snällt.
Själv är man ju glad bara ingen tycker att man stör eller blir upprörd över att tomten ser för jävlig ut periodvis i brist på uppmärksamhet och med överflöd av byggskräp.
Men att folk inte bara går och tycker att det blir fint i tysthet utan faktiskt tar sig tiden att stanna och säga det!
Man blir ju alldeles varm och människoglad
Visst är det kul! Har fått likandana reaktioner nu när jag håller på att måla om mitt hus. Det lustiga är att jag målat om baksidan och en gavel och det är bara gaveln som syns för förbipasserande. Iofs. så är ju den nya färgen en lyft i sig då huset är 70-tals brunt och senast målad när dom byggde huset 73. Så allt blir ju ett lyft om man säger så...
Återstår att se vad dom säger när framsidan ska fortsätta vara brunt till nästa år då vi ska byta panelen.
Ja, jag håller med, sån't är jättekul, när man får lite uppskattning för sitt hårda arbete.
Just nu bor jag i ett väldigt tråkigt område (skall flytta från denna hemska hyresrätt) där grannarna är fruktansvärda. Hela vintern har jag fått skotta fram grannarnas bilar (jag är tydligen den enda som har snöskyffel i bilen och ändå står min bil i varmgarage) och inte ens ett tack har man fått efteråt, folk hejar inte ens.
Just nu bor jag i ett väldigt tråkigt område (skall flytta från denna hemska hyresrätt) där grannarna är fruktansvärda. Hela vintern har jag fått skotta fram grannarnas bilar (jag är tydligen den enda som har snöskyffel i bilen och ändå står min bil i varmgarage) och inte ens ett tack har man fått efteråt, folk hejar inte ens.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det där är ju lite farligt, ju långsammare ni bygger/byter panel så hinner ju fler komma och uppmuntra er och uppmuntran kan man inte få för mycket av.
Protte
Protte
Håller som bäst på med att få ordning på trädgården 3,5 år efter inflytt i det nya huset och det känns riktigt kul när grannarna spontant ger positiva kommentarer och berömmer det arbete man lägger ner. (Även om det tar lite tid)
Samma för mig, speciellt dom äldre tycker det är kul att det i princip rivningsfärdiga huset har fått ett nytt liv.kysan skrev:
Till och med när jag röstade i senaste valet så kände dom till vem jag är (dom som tar emot röstsedlarna och det där) och började prata om hur kul det är att jag fixar den gamla stugan.
Sånt där piggar upp! d^_^b
Jag har helrenoverat på insidan så där märks inte så mycket utåt, men folk är positivt nyfikna på vad som händer. Men min sambo har fått så mycket beröm från alla äldre i byn för att hon förvandlat en djungel till vacker trädgård "som det var förr i tiden"skalman1 skrev:Samma för mig, speciellt dom äldre tycker det är kul att det i princip rivningsfärdiga huset har fått ett nytt liv.
Till och med när jag röstade i senaste valet så kände dom till vem jag är (dom som tar emot röstsedlarna och det där) och började prata om hur kul det är att jag fixar den gamla stugan.
Sånt där piggar upp! d^_^b
Klicka här för att svara