En dag när pengarna tillåter kommer jag förmodligen att slutföra dräneringen av huset, men tills dess skulle jag vilja ha en kostnadseffektiv lösning.

Jag bor i ett 70-talshus med källare. För närvarande lutar marken något mot huset. Jag tänkte att jag åtminstone borde göra bort sluttningen. Är det rimligt att lyfta upp gräset och fylla lite jord/sand under? Under balkongen har marken sjunkit ner något mer. Det finns ett slags tomrum under. Finns det något jag kan göra som förbättrar situationen för de närmaste åren?

Hur ska jag ens göra med marken bredvid huset utan att spränga budgeten!

Tack för alla tips!

• Mark längs husvägg med borttagen gräsmatta, förberedd för dränering eller planering, med synligt gräs och jord vid husets grund av tegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Marken under en altan med löv och grus, intill ett hus med delvis synlig grund.
    Skapa konto
  • Jord bredvid ett 70-talshus lutar mot källaren, indikerar behov av dränering. Under husets balkong har marken sjunkit och tomrum uppstått.
    Skapa konto
Har ni problem med fukt i källaren i dagsläget?

Centano Centano skrev:
Do you currently have problems with moisture in your basement?
I would say in some places. For example, the downstairs bathroom happens to be behind a place where there is a sinkhole and the wall behind it definitely doesn't look good, but it is behind the bathroom storage. In other places I have removed wallpaper to let the walls breathe a little and the air quality seems okay. Hence maybe later and not now. The downstairs bathroom is really the only place I am worried about. But before the renovation I planned to do it upstairs first. So hard to prioritize!

• Blommig tapet i orange och gula nyanser med ett synligt veck.
    Skapa konto
  • Ripped floral wallpaper revealing damaged wall beneath.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.