En dag när pengarna tillåter kommer jag förmodligen att slutföra dräneringen av huset, men tills dess skulle jag vilja ha en kostnadseffektiv lösning.
Jag bor i ett 70-talshus med källare. För närvarande lutar marken något mot huset. Jag tänkte att jag åtminstone borde göra bort sluttningen. Är det rimligt att lyfta upp gräset och fylla lite jord/sand under? Under balkongen har marken sjunkit ner något mer. Det finns ett slags tomrum under. Finns det något jag kan göra som förbättrar situationen för de närmaste åren?
Hur ska jag ens göra med marken bredvid huset utan att spränga budgeten!
Tack för alla tips!
Jag bor i ett 70-talshus med källare. För närvarande lutar marken något mot huset. Jag tänkte att jag åtminstone borde göra bort sluttningen. Är det rimligt att lyfta upp gräset och fylla lite jord/sand under? Under balkongen har marken sjunkit ner något mer. Det finns ett slags tomrum under. Finns det något jag kan göra som förbättrar situationen för de närmaste åren?
Hur ska jag ens göra med marken bredvid huset utan att spränga budgeten!
Tack för alla tips!
I would say in some places. For example, the downstairs bathroom happens to be behind a place where there is a sinkhole and the wall behind it definitely doesn't look good, but it is behind the bathroom storage. In other places I have removed wallpaper to let the walls breathe a little and the air quality seems okay. Hence maybe later and not now. The downstairs bathroom is really the only place I am worried about. But before the renovation I planned to do it upstairs first. So hard to prioritize!Centano skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Willab växthus med mur, nedsänkt i mark, grundmursbygge.
Grund & Markarbeten -
Gästhuset Enen nedsänkt i marken för att inte störa grannens utsikt
Artikelkommentarer -
Behöver kommuner söka marklov om de höjer marken med mer än 0.5 meter?
Bygglov -
hur göra med gamla äppelträd när jag höjer marknivån 50 cm
Frågor och svar om trädgård -
Hur göra med björken när jag höjer marknivån?
Frågor och svar om trädgård