4 653 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
Vad ska man göra av sånt här gjutjärn?
Ring Miljöpartiet. De behöver alla bidrag de kan få för sina höghastighetståg. Smörjer man dessa med en oljad blixt kommer de nog upp i galopphastighet utan vidare.
Det var inte en skrotnicklas ni köpte av? Hjälpte till med att rensa ett dödsbo förra sommaren och fick då helt nya insikter i vad som kan vara bra att spara på. Och då är jag ändå uppväxt på en gammal bondgård.
Det var inte en skrotnicklas ni köpte av? Hjälpte till med att rensa ett dödsbo förra sommaren och fick då helt nya insikter i vad som kan vara bra att spara på. Och då är jag ändå uppväxt på en gammal bondgård.
Haha så kan det vara, men allt var bortrensat när vi tillträdde...dessa var dock såpass nergrävda i marken att de kan ha funnits på tomten redan innan?Kretikos skrev:
Ring Miljöpartiet. De behöver alla bidrag de kan få för sina höghastighetståg. Smörjer man dessa med en oljad blixt kommer de nog upp i galopphastighet utan vidare.
Ngn typ av järn/ stål är det med tanke på vikten o rostangrepp...har svårt tänka mig vilka andra material det kan röra sig om?Staffan2000 skrev:
SAB har jag för mig betyder/betydde Svenska AB Bromsregulator. Låg om jag inte minns fel i Landskrona.
Bromsprylar till järnvägen var deras produkt.
Dom hade en rejäl demoanläggning på tekniska museet i Malmö.
Tror dom är uppköpta av ett tyskt företag.
Bromsprylar till järnvägen var deras produkt.
Dom hade en rejäl demoanläggning på tekniska museet i Malmö.
Tror dom är uppköpta av ett tyskt företag.