Overlander skrev:
Har du plats för en 11xx occh en 60x60 modul?
Då får du plats för en 300 liters borö slingberedare eller dubbelmantlad smaksak.
Kollat måtten idag och bygger jag ett fundament som lyfter upp en IVT HTplus-E(7) 20cm så har jag plats under att vika slangarna så att dom går upp bakom pumpen ,där får dom plats om jag tar en D300/160 och ställer bredvid den är 695mm djup, och jag låter då ivt pumpen stå dom 95mm ifrån väggen. Pumpen och VV beredaren får då också samma höjd,samt jag kan efter en omkoppling få in köldbärar slangarna vid sidan till höger på pumpen vilket sparar lite yta. Så både denna lösning och den med nibe1215 kommer att passa ;D återstår bara offerten från ivt(kommer i morgon) :-/

Någon som vet hur mycket köldbärarsprit det går åt för 600M slang ?
Är detta rätt 1l /m =600l sen 28% av detta ska vara sprit =168l ?

Draven skrev:
Någon som vet hur mycket köldbärarsprit det går åt för 600M slang ?
Är detta rätt 1l /m =600l sen 28% av detta ska vara sprit =168l ?
ja jag tror man kan räkna så, men jag vet inte om det är exakt 1liter/meter, kan säkert vara lite mer eller mindre, vilket gör en del på 600m slang.

sen så ska du ju heldre blanda för starkt än för svagt, så det inte fryser. (jag trodde man blanda 30%)

blanda innan du häller i det i slangen för att vara säker på at få det bra blandat, man vill ju som sakgt inte att det fryser.

CarMan skrev:
ja jag tror man kan räkna så, men jag vet inte om det är exakt 1liter/meter, kan säkert vara lite mer eller mindre, vilket gör en del på 600m slang.

sen så ska du ju heldre blanda för starkt än för svagt, så det inte fryser. (jag trodde man blanda 30%)

blanda innan du häller i det i slangen för att vara säker på at få det bra blandat, man vill ju som sakgt inte att det fryser.
Ok tackar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.