Hej! Flyttade till ett hus med en uppfart av ölandssten. Denna har varit ganska igenvuxen men jag har nu börjat rensa upp den.
Uppfarten är ca 70-100kvm stor och jag vet inget alls om underarbetet.
När jag har rensat allt ogräs skulle jag vilja fylla i fogarna får att försöka hålla bort ogräs samt att inte massa "gegga" ska rinna upp på plattorna när det regnar vilket det gör idag.
Vad finns det för fogar som stelnar så pass mycket att de sitter på plats vid kraftigt regn osv. samt har en liten ogräshämmande effekt. Jag vill även kunna dra en sopkvast längs med plattorna utan att fog lossnar.
Ett prisvärt alternativ är att föredra då jag sett att man kan lägga ut en hel del pengar på såkallade hårdfogar men detta skulle förmodligen bli allt för dyrt för denna stora uppfart.
Uppfarten är ca 70-100kvm stor och jag vet inget alls om underarbetet.
När jag har rensat allt ogräs skulle jag vilja fylla i fogarna får att försöka hålla bort ogräs samt att inte massa "gegga" ska rinna upp på plattorna när det regnar vilket det gör idag.
Vad finns det för fogar som stelnar så pass mycket att de sitter på plats vid kraftigt regn osv. samt har en liten ogräshämmande effekt. Jag vill även kunna dra en sopkvast längs med plattorna utan att fog lossnar.
Ett prisvärt alternativ är att föredra då jag sett att man kan lägga ut en hel del pengar på såkallade hårdfogar men detta skulle förmodligen bli allt för dyrt för denna stora uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Det finns något wsom heter hårdfog. Men jag är inte ens amatör på det här området så jag ska nog inte ge några råd.
Stenmjöl är ju inte organiskt (krossad sten) så där växer inget ogräs.
...till en början.
Stenmjöl är ju inte organiskt (krossad sten) så där växer inget ogräs.
...till en början.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden