Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hej. Jag har en skamfläck i min trädgård, ett hörn i sydvästra delen av tomten som tidigare hölls i schack av en enorm björk. Nu är björken fälld sedan fem sex år tillbaka, och kirskål, nässlor, ormbunke, hallon och sälg tar över fullständigt. Det börjar kännas genant med den här högen som kryper utåt i gräsmattan lite mer för varje år. Grannen på andra sidan staketet har planterat en granhäck, dom andra grannarna har stora lindar som gör att stora delar av ytan är i skugga halva dagen.
Vad hade ni gjort?
Min senaste idé är att gå loss med grävmaskin. Börja om från början och schakta bort topplagret, täcka med markduk, ny matjord och så. Idéer?