Har slipat ner den gamla färgen på husgrunden. Det var flera lager färg och några lager riktigt fet färg. Nu har jag en yta som ser ut som på bilden. Har försökt att dra på putsbruk C men det är otroligt tids- och materialödande. Fäster inte alls bra. Vad är det jag missar? Ska jag använda nät?

Närbild av slipad husgrund med synliga mönster från tidigare färgskikt och en ojämn yta där putsbruk inte fäster bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Petesson
Z Zed82 skrev:
Har slipat ner den gamla färgen på husgrunden. Det var flera lager färg och några lager riktigt fet färg. Nu har jag en yta som ser ut som på bilden. Har försökt att dra på putsbruk C men det är otroligt tids- och materialödande. Fäster inte alls bra. Vad är det jag missar? Ska jag använda nät?

[bild]
Det är en alldeles för slät yta för att vanlig puts ska fästa, du får rugga upp ytan med något..
Har du någon bild så man ser helheten av fasaden?

Petesson Petesson skrev:
Det är en alldeles för slät yta för att vanlig puts ska fästa, du får rugga upp ytan med något..
Har du någon bild så man ser helheten av fasaden?
Inte mer än så här tyvärr. Samma runt om huset.

Renoverat hörn av ett rum med träpanel och ljusgrått putsat tak och vägg, svart golv av kvadratiska plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Petesson
Z Zed82 skrev:
Inte mer än så här tyvärr. Samma runt om huset.

[bild]
Är fasaderna mot mark samt vattenutsatta så bör du ha minst Putsbruk B lite beroende på vad som sitter idag..
Men ingett av dom vanliga bruken kommer att sitta fast i såpass släta ytor..
Rugga upp ytorna så dom blir grövre till ytan innan du putsar ytorna till det som du önskar i struktur..

Petesson Petesson skrev:
Är fasaderna mot mark samt vattenutsatta så bör du ha minst Putsbruk B lite beroende på vad som sitter idag..
Men ingett av dom vanliga bruken kommer att sitta fast i såpass släta ytor..
Rugga upp ytorna så dom blir grövre till ytan innan du putsar ytorna till det som du önskar i struktur..
Tack. Vad brukar man rugga upp med?

N
Kanske några fler kort så man fårstår helheten av vad som ska putsas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.