Vad saknas för att tvättmaskinen (röret som ligger i botten på skåpstommen) ska kunna anslutas till vatten? Tvättmaskinen levererades idag och jag hade beställt inkoppling men de som var här menar att det inte är förberett för tvättmaskin.
Tack för svar! Det är en tvättstuga i ett helt nybyggt hus så det borde ju vara förberett för tvättmaskin. Var osäker på om det var leverantören som var lat eller om det är vår rörmokare som slarvat så jag ville kolla här innan jag gick på rörmokaren.Stefan N skrev:
Hur ser dom olika avtalen ut?
Står ni som samordningsansvarig?
Tar ni in dom olika entreprenören själva eller har ni generalentreprenör?
Har ni valt blandare själva eller har någon föreslagit några olika?
Hur ser det ut runt tvättmaskinen?
Bänkskiva över både skåpet och tvättmaskin?
Står ni som samordningsansvarig?
Tar ni in dom olika entreprenören själva eller har ni generalentreprenör?
Har ni valt blandare själva eller har någon föreslagit några olika?
Hur ser det ut runt tvättmaskinen?
Bänkskiva över både skåpet och tvättmaskin?
Vi har valt en blandare utan tvättmaskinsavstängning så jag gissar att det är därför det blivit såhär. Men det måste ju gå att ordna så att vi kan ansluta tvättmaskin ändå. Avstängningen är ju endast för försäkringsbolaget.Demmpa skrev:
Här finns reglerna som Stefan N hänvisar till
Sida 32, punkt 3.6.3
https://www.sakervatten.se/FILEARCHIVE/EFA76E2C25072111ECB32315E0CAF00C.pdf
Sida 32, punkt 3.6.3
https://www.sakervatten.se/FILEARCHIVE/EFA76E2C25072111ECB32315E0CAF00C.pdf

