319 läst ·
3 svar
319 läst
3 svar
Vad önskar ni att ni visste innan ni påbörjade försäljning av hus?
Halloj på er
Pga jobb på annan ort så står vi i valet och kvalet att sälja vårt hus. Alternativet vore uthyrning, något som jag inte är speciell sugen på. Men vi får se.
Vi hade aldrig köpt hus tidigare när vi köpte detta, och har således aldrig sålt hus heller
Ni som varit med om det tidigare, något ni önskat att ni visste om innan ni började? Några allmänna tips och råd. Vad är värt att lägga tid på att fixa inför en försäljning, vad är det inte?
Första mäklaren kikar förbi på tisdag för ett första samtal, hen har sålt mycket hus i området och har utöver det bra lokalkännedom så vi tänkte att det var en bra start
Kan väl nämna att vi inte kommer köpa något annat till en början utan hyra ett tag iallafall, så inget krångel med köp/sälj samtidigt.
Pga jobb på annan ort så står vi i valet och kvalet att sälja vårt hus. Alternativet vore uthyrning, något som jag inte är speciell sugen på. Men vi får se.
Vi hade aldrig köpt hus tidigare när vi köpte detta, och har således aldrig sålt hus heller
Första mäklaren kikar förbi på tisdag för ett första samtal, hen har sålt mycket hus i området och har utöver det bra lokalkännedom så vi tänkte att det var en bra start
Kan väl nämna att vi inte kommer köpa något annat till en början utan hyra ett tag iallafall, så inget krångel med köp/sälj samtidigt.
Ja det är såklart en bra poäng att ta upp.yonna skrev:
För vår del är det inte läge, och saknas intresse, att köpa. Man kan ju klura på om en uthyrning tills vidare då är värt det, men med tanke på att jag personligen inte vet om jag öht vill äga igen och tanken på att vara hyresvärd verkligen tar emot så tror jag inte det
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bergvärmepump läckande expansionskärl. Finns bättre lösning?
Värmepumpar -
Nibe bergvattenpump långivare i expansionskärlet.
Värmepumpar -
Önskar feedback på taklösning för leca-utbyggnad med brutet plåttak
Tak & Vind -
Expansionskärlets spilledning droppar vatten konstant och trycket faller
Värmepumpar -
Önskar förslag på lösning i tvättstuga på 2,40x3,5 meter
Tvättstuga