Det började rinna långsamt i köksavloppet och jag tänkte att jag gör väl rent det som vanligt. Dock verkar jag ha fått ett problem som jag inte riktigt förstår mig på. Eller så tänker jag helt fel.
Avloppet är samma som visas på
Spolar jag vatten eller kör jag diskmaskinen så stannar vattnet och drycks upp i diskhoarna. Skruvar jag bort 'koppen' på vattenlåset rinner allt vatten ner i den hink jag använder. Så det verkar vara något efter vattenlåset som ställer till det.
Det verkar inte finnas något vatten i röret från vattenlåset till fastighetens avlopp i golvet. Men från vad jag kunnat se är det öppet mellan vattenlåset och det röret, så varför rinner det inte vidare?
Kan det finnas någon annan förklaring jag missar eller är det bara att demontera och inspektera närmare som gäller?

Hej,

Det låter ju onekligen som att stoppet sitter nedanför vattenlåset.
Kan du dra fram en slang & spola ned där? Gärna med varmt vatten!

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Partiellt stopp längre ned. Beställ stamspolning.

Troligen fettet från diskmaskinen som har stelnat längre ned i ledningen. Diskmaskin dödar köksavlopp förr eller senare. Särskilt med lågtemperaturprogram.

Redigerat:
  • Gilla
JohnBergq
  • Laddar…
Ja så kan det vara, som gammal rörmokare (slutade för ca.20år sedan) så är jag bra på att spola mycket
varmvatten & slösar lite diskmedel trots att jag bor i en villa som vi byggde för 12 år sedan utan att det har blivit stopp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.