Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Jo alltså, det förstår jag är budskapet.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Är ledsen om jag gör er uppspelta över min dumhet men jag förstod helt ärligt inte om det var så att dom menade att man måste göra som på bara en av bilderna.E etompau skrev:
Förstår nu att den till vänster förmodligen är det rekommenderade valet där bruksanvisningens huvudlinje är och man generellt varnar för att se till att det inte får förekomma läckage.
Sedan har dom en inforuta för hur man gör om ens kran inte har samma mått. Där har dom även varit tvugna att skriva ut ”Bar” och måste då informera på vilka språk det ordet gäller.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 934 inlägg
Jag tolkar det som att Sverige, Norge, Finland och Danmark KAN ha 1/2" kran. I resten av världen finns det bara 3/4" kranar, och man har dessutom vattenbrist. Där får det inte läcka, här gör det inte så mycket.peterwesterlund skrev:
Är ledsen om jag gör er uppspelta över min dumhet men jag förstod helt ärligt inte om det var så att dom menade att man måste göra som på bara en av bilderna.
Förstår nu att den till vänster förmodligen är det rekommenderade valet där bruksanvisningens huvudlinje är och man generellt varnar för att se till att det inte får förekomma läckage.
Sedan har dom en inforuta för hur man gör om ens kran inte har samma mått. Där har dom även varit tvugna att skriva ut ”Bar” och måste då informera på vilka språk det ordet gäller.
Nu har du väl redan slutfört din "installation" men bilden är ju helt självförklarande? Om du har en 3/4"-kran så kopplar du som figur vänster och om du har 1/2"-kran så kopplar du enligt figur höger. Det är ingen av de två som de säger är ett "föredra", det är ju bara en direkt effekt av vilken kran du har.Dan_Johansson skrev:
Sen vill de generellt säga att 1/2" är det normala i Skandinavien samt att du ska koppla tätt så att det inte droppar. Det faktum att figur höger är inramad förvirrar kanske lite milt, men inte mycket.
Det har inget att göra med att det är vattenbrist i länder med 3/4"-kopplingar.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 934 inlägg
Än en gång kan man konstatera att ironi inte är lätt att identifiera i text...N noupe skrev:Nu har du väl redan slutfört din "installation" men bilden är ju helt självförklarande? Om du har en 3/4"-kran så kopplar du som figur vänster och om du har 1/2"-kran så kopplar du enligt figur höger. Det är ingen av de två som de säger är ett "föredra", det är ju bara en direkt effekt av vilken kran du har.
Sen vill de generellt säga att 1/2" är det normala i Skandinavien samt att du ska koppla tätt så att det inte droppar. Det faktum att figur höger är inramad förvirrar kanske lite milt, men inte mycket.
Det har inget att göra med att det är vattenbrist i länder med 3/4"-kopplingar.
Klicka här för att svara