En riktig rockrökare.

Här är orginalet med Dave Clark fine.

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
När ZZ Topp var som bäst Vinylskiva med ZZ Tops "Fandango!" på ett hyllplan med ljudutrustning, omgivna av en retro inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
!!

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Dansk skojrock:
Vinylomslag med surrealistisk illustration av ett ben i gul strumpa och röd sko som sticker ut ur en rosa ros, skivmärke Polydor i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Dansk skojrock:
[bild]
There is a dogshit in my garden.
Was it a dobberman?
(oooooooooooh yeeeeeaaaaaah)

/Höghus

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
S

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Pelles sommarprat i P1 gjorde mig intresserad av att lyssna in mig på The Hives. Är uppväxt på 80/90-talet och var mer inne på mainstream grunge/rock/punk från utlandet, men har så klart hört The Hives genom åren.

Nu när jag bekantat mig med bandet så har jag landat i min egen bedömning - att The Hives är det närmsta vi i Sverige kommer till Rolling Stones. Säkert ingen revolutionerande åsikt.

The Hives har en helt fantastisk energi på scen och i sina framträdanden. De framstår närmast som tjackpundare eller adhd-drabbade, vilket måste anses vara en tillgång på rockscenen.
Musikvideon till Walk Idiot Walk är enligt mig en av de bästa som gjorts av ett svenskt rockband. De struttiga poserna, kamerans fokus på bandmedlemmar som ser tillgivet och erkännande på varandra… master piece!
Titta och njut av svensk nutida rockhistoria!

Basisten är ju också jäkligt skön i Hate to say I told you so.

• Gilla
Charlieoskar
  • Laddar…
Jag kontrar med denna poprökare ala Blondie.

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
Ja Blondie finns det några vinyl av 👍. Har lyssnat en del på dessa sista tiden :

Här hittade jag en annan version av Toppipopptopp. Med Operasångerskan Kerstin Dellert.

Och här. Status med Chuckens "You never can tell".

Mike Curbs församling sjöng inte bara om brända broar. Här besjunger de bommullsåkrar.
En sak är säker. GoGoflickorna var betydligt bättre förr.

Jär sjunger församlingen om ingefära.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.