Hej!

Har försökt att söka och googla men hittar inte svaret. Jag är intresserad av att montera in en kommod med dubbla handfat och således två blandare. Tänkte nog köpa kommoden med handfat på IKEA samt blandare på annan butik då märkesblandarna kostar ungefär detsamma som IKEA's.

Men min fundering är om det går att montera in dubbla blandare på en plats där det endast suttit en blandare tidigare? Alltså med avlopp och dylikt?

Arbetet kommer troligtvis göras av entreprenör men blir det då mestadels uppmontering eller måste dom göra något för att dra nya/fler rör i väggen?

Med vänlig hälsning Christoffer

Såg att jag kanske la denna i fel forumsdel, bör ha varit i VVS-delen kanske? Jag vet inte hur jag tar bort/flyttar den men om den ligger fel så flytta den gärna.

Det är inga problem, det är bara att dela upp vattenrören med T-kopplingar så att de går till två blandare. Likadant med avloppet om du väljer ett handfat med två utlopp, de kan kombineras med en T-koppling. Annars finns det också handfat för två blandare som har gemensamt utlopp.

Tack så mycket för snabbt svar!

• Gilla
maskan
  • Laddar…
Jag tror t o m att det står beskrivet exakt hur man gör i monteringsinstruktionerna från IKEA. Kolla på en kommod på deras hemsida och ladda ner monteringsanvisningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.