Hej,

Jag har en stor sten på min tomt. Funderar på vad man kan göra med den så den får en mening, behålla o bygga något på? Alternativt ta bort den med snigeldynamit och bygga större trall där. Men kan då stenen spricka upp hos grannen med? Någon som har idéer eller gjort liknande med att avlägsna stenen?

• Stor sten i trädgård intill ett trädäck med bord och stolar, omgiven av krukväxter och grönt gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor sten på tomt med mossa och växter, kruka med blommor i förgrunden, hus och träd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Stor sten med växter runt, omgiven av träd och en trätrall i förgrunden.
    Skapa konto
Absolut trevligast tycker jag är att låta klippan vara kvar, vackert trädgårdssmycke som ger dynamik.

• Gilla
Alfredo och 6 till
  • Laddar…
Det är en del arbete att knäcka den för att ta bort delar och den går troligtvis djupare än du tror. Och ja, det är stor risk att den spricker på lite alla möjliga sätt vilket kan påverka delen hos grannen.

Enklast är ju att låta den vara, men om du är sugen på någon veckas jobb och 5-20' i kostnader så kör på. =)

Behåll och gör en större rabatt runt

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Om du vill ha större altan så hade jag tagit bort grusrabatten och sen ökat altanen mot stenen, jag tycker det är snyggt med figursågad trall ända upp mot sten/berg

• Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
Steg 1. Prata med grannen.

/ATW

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
K
Sten.😳
Det där är ingen sten det är ju ett berg som tittar fram.😊

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
K K. L skrev:
Sten.😳
Det där är ingen sten det är ju ett berg som tittar fram.😊
Jo sant, det är ett berg

BirgitS
Berghällen är ju vacker i sig och gör ju trädgården personlig och unik. Ta bort krukorna och plantera lite små torktåliga växter, t.ex. taklök och fetknopp, i sprickorna, sådana växer ovanpå murar och liknande med nästan ingen jord alls.

• Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.