Varje dag från kl 8-9 fram till kl 16 med topp vid 12-13 drar det kopiösa mängder ström jag har försökt och kopplat bort både värmeväxlaren, El elementen och luft luft värmepumpen utan resultat. Vad kan det vara som går på timer och drar så mycket ström. Diagram över elförbrukning med spets vid 12-13 som visar en dagens strömförbrukning i kWh.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elförbrukningsdiagram som visar topp i strömproduktionen kl 12:00 med 11.64 kWh.
Skapa konto
Skärmdump av ett energiförbrukningsdiagram med en spik i elektricitetsanvändningen vid middagstid.
Skapa konto
Diagram som visar energianvändning med spets vid 100 kWh runt kl 12, minskar till nästan 0 kWh efter kl 16.
Skapa konto
Graf som visar topp i elförbrukning på 20.7 kWh runt kl 12 på en energiövervakningswebbplats.
Skapa konto
Diagram som visar elförbrukning med topp på 284.86 kWh runt kl 11:00, ökad strömåtgång mellan 8-16.
Skapa konto
Energianvändningstoppar i en graf som visar en spik vid 12:00 med 197,89 kWh.
Skapa konto
Skärmbild som visar en energiförbrukningsgraf med spik i strömförbrukning runt kl 13.
Skapa konto

• Graf över daglig energiförbrukning med spik vid 21.33 kWh runt kl 12:00, indikerar hög strömförbrukning mitt på dagen.
    Skapa konto
Jag tror det är en mäktig fusionsreaktor på ungefär åtta ljusminuters avstånd som "går på timer". Det där verkar ju vara produktionssiffror och inte förbrukning.

• Gilla
fgo och 3 till
  • Laddar…
Ja det förklarade ju...

Tittade helt enkelt inte så noga. Det är hela etc els produktion den dagen.

Eftersom det verkar vara solcellers produktion så är förklaringen än mer förståelig.

Konstigt att mäta den aktuella produktionen i kWh och inte i kW...

Edit: Typo

Redigerat:
Nu skrev de visserligen inte kelvin-watt-timmar. Men jag håller med det ser väldigt konstigt ut. Sannolikt fel enhet.

D Daniel 109 skrev:
Nu skrev de visserligen inte kelvin-watt-timmar. Men jag håller med det ser väldigt konstigt ut. Sannolikt fel enhet.
Missade den, mobilen som satte stor bokstav.

Har du också en mobil som hela tiden gissar fel på vad du försöker skriva? Samma här, det är ofta det blir något annat än jag tänkt mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.