Det här är kanske en dum fråga, men det står helt still i huvudet på mig. Skulle behöva få tag på ett sånt här lås till en renovering och lyckas inte hitta det någonstans. Främsta problemet är väl att jag för allt i världen inte kan komma på vad modellen kallas! Är det någon som har några bra förslag? Tack på förhand!
Det är ett toalettlås WC-lås.
Ett innerdörrslås (mellandörrslås) avsett för toalett/badrum med ett toalettbeslag/toa-vred/toalettvred/WC-beslag/WC-vred med långskylt.
Det du har på bilden är en äldre modell som jag inte tror har sålts de senaste 70-åren.
De nya låshusen har ett annat mått mellan trycke och vred samt skiljer låshuset i storlek.
Du kan finna behör med liknande utseende men för moderna låshus men de skiljer en del framförallt vredet och dess position under trycket.
Det kan vara möjligt att renovera befintligt låshus men det kan kosta en del.
Exempel på ett "funkis" WC-behör med en kortare vredskylt/långskylt.
https://www.gyllenhaks.se/index.php?main_page=product_info&cPath=10_282&products_id=2391
Ett innerdörrslås (mellandörrslås) avsett för toalett/badrum med ett toalettbeslag/toa-vred/toalettvred/WC-beslag/WC-vred med långskylt.
Det du har på bilden är en äldre modell som jag inte tror har sålts de senaste 70-åren.
De nya låshusen har ett annat mått mellan trycke och vred samt skiljer låshuset i storlek.
Du kan finna behör med liknande utseende men för moderna låshus men de skiljer en del framförallt vredet och dess position under trycket.
Det kan vara möjligt att renovera befintligt låshus men det kan kosta en del.
Exempel på ett "funkis" WC-behör med en kortare vredskylt/långskylt.
https://www.gyllenhaks.se/index.php?main_page=product_info&cPath=10_282&products_id=2391
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Var kan jag få tag i ett sånt här fönster?
Fönster & Dörrar -
Får man ens koppla in ett sånt här eluttag i Sverige?
Badrum -
Finns det något sånt här vattenlås att få tag i
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Vad kallas den har typen av ytterpanel?
Fasad -
Vad kallas ett sånt här fönster?
Fönster & Dörrar