Produkter som diskuteras: "hålband"
Hålband HB A4 rostfri 10 meter FAST
Förankning av mindre träkonstruktioner
429 kr inkl moms
477 kr
Läs mer
Såhär ser stommen till bygget ut; det tillkommer en rad med horisontala reglar samt lockpanel. Vänstra facket ska vara öppet. Tänker att liknande metallstag skulle passa fint under panelen och bli mer stabila än snedkapade reglar i de mindre facken som blir av sista horisontalregeln?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nja, det tror jag inte. Om du bara sätter stående panel så skulle jag satt snedsträvor i facken åtminstone mot två av hörnen. Hålband i kryss är som sagt också ett alternativ.
Visst kan du sätta metallstag men du får nog göra dem själv, jag har inte sett någon färdig produkt för det. Någon annan kanske vet?
Visst kan du sätta metallstag men du får nog göra dem själv, jag har inte sett någon färdig produkt för det. Någon annan kanske vet?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Gissar att det är liknande profiler som dessa, kallas väl T-profil;
https://www.gyproc.se/produkter/tillbehör/tillbehör-till-stålprofiler/gyproc-t-609-0
Jag hade kört på hålband, det kan i princip enbart ta upp dragspänningar, därför gör man gärna ett kryss.
https://www.gyproc.se/produkter/tillbehör/tillbehör-till-stålprofiler/gyproc-t-609-0
Jag hade kört på hålband, det kan i princip enbart ta upp dragspänningar, därför gör man gärna ett kryss.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "hålband"
Montageband
Metallband med hål är mångsidiga infästningskomponenter, som erbjuder en praktisk lösning för en mängd olika bygg- och monteringsprojekt. Dessa band kan stärka förbindelser, bidra till en jämn belastningsfördelning, och fungera som en
Läs mer
Plattjärn är förvånande billiga och sen är det bara att kapa och borra. Dra på ett lager rostskydd så håller det 100 år istället för 50.
Fast ska man ändra något eller justera byggnaden kan reglar vara smidigare. Det går också att fälla in en bräda om man inte har reglar över.
Fast ska man ändra något eller justera byggnaden kan reglar vara smidigare. Det går också att fälla in en bräda om man inte har reglar över.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden