Jag fick en Nibe S735 installerad i april. Innan köpet fick jag muntlig information från installatören om att 3 års garanti ingår. Det står även på Nibes hemsida.
Jag har förgäves flera gånger frågat installatören, och även ringt direkt till Nibe och frågat, vad det är för villkor på deras garanti. Jag tycker att jag borde få ett papper på att jag har garanti och även garantivillkoren. Att det står på deras hemsida att de har 3 års garanti, och ingenting av villkoren, finns ju liksom inte. De kan ändra hemsidan när som helst.
Ibland har man sagt till mig att jag skulle få ett papper i posten med garantibevis och villkor, men det har jag fortfarande inte fått nästan ett halvår senare, trots upprepade påstötningar.
Jag har egentligen två frågor:
1) Som köpare av Nibes värmepumpar generellt, är det bara jag som inte har fått papper på garanti från Nibe? Är det någon annan som har fått det? I så fall av vem? Installatören eller Nibe?
2) Är det någon som har insyn i vad som ingår i Nibes garanti? Antag t ex att kompressorn går sönder. Ersätter de då enbart själva kompressorn och inte arbetet t ex? Finns det någon självrisk?